اخبار نساجی

پذیرش کالاهای صادراتی توسط گمرکات استان ها را ابطال کنید

 

پذیرش کالاهای صادراتی توسط گمرکات استان ها را ابطال کنید

 

درخواست عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از رییس کل گمرک

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در نامه ای به رییس کل گمرک ایران خواستار ابطال پذیرش کالاهای صادراتی توسط گمرکات استان ها شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، گمرک ایران چندی پیش طی بخشنامه ای، تشریفات گمرکی صادرات کالاهای صادراتی تولیدی هر استان و صدور پروانه صادراتی از همان استان را کلید زد. حال، محسن حاجی بابا عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در نامه ای خواستار ابطال این دستورالعمل گمرکی شده است.

به گفته حاجی بابا، انجام مراحل مورد دستور در این بخشنامه، نه تنها باعث کاهش هزینه ها نمی شود بلکه هزینه های اضافی را نیز به دنبال دارد به این صورت که کالا از شهرستان ها به مراکز استان حمل و تخلیه شده، پس از انجام حق العمل کاری در استان مربوطه، محموله صادراتی مجددا بارگیری و به سمت مرز حرکت می کند و سپس در مرز خروجی محموله تخلیه شده و منتظر بارگیری و حمل می شود. به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، پس از طی این مراحل، مجددا حق العمل کاری صورت می گیرد، یعنی تمام مراحل تشریفات گمرکی ۲ بار انجام خواهد شد که این امرعلاوه بر زمان طولانی باعث افزایش هزینه برای صادرکنندگان می شود.
او در پایان خواستار لغو این بخشنامه و بازگشت به روال سابق تشریفات گمرکی از گمرکات مرزهای خروجی شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×