اخبار فرش ماشینی

اختتامیه اولین جشنواره بین المللی فرش کاشان

محمود برادران دبیر جشنواره بین المللی فرش کاشان دبیر اولین جشنواره بین المللی فرش کاشان در این آیین باشکوه که با حضور مدیران صنایع و صنعت گران فرش کاشان در سالن شماره ۲ این نمایشگاه برگزار شد اولین تجربه نمایشگاهی همزمان دوصنعت فرش ماشینی و فرش دستبافت در شهرستان کاشان را موفقیت آمیز خواند .

محمود برادران گفت : برگزاری این نمایشگاه ابتدا قراربود در سطح ملی برگزارشود اما شرایطی فراهم شد تا اولین تجربه در سطح بین اللملی و با حضور ۵ شرکت خارجی برگزارشود .
وی با اشاره به اینکه اولین تجربه نمایشگاهی همراه با کمبودهاواشکالاتی خواهد بود اظهار امیدواری کرد با تجربیاتی که از این نمایشگاه بدست آمده است در سالهای آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی درخورشان صنعت فرش کاشان باشد .
دبیر اولین جشنواره بین المللی فرش کاشان از مسئولان شهرستان و مدیران صنایع کاشان که او را در امر برگزاری این جشنواره همراهی نمودند تقدیر و تشکر نمود.
مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرش بین المللی شهرستان کاشان که با استقبال بی نظیر همشهریان روبرو شد همراه با برنامه های متنوع ملی و مذهبی ، نمایش و مسابقه بود که مورد توجه مدعوین قرارگرفت .

در حاشیه مراسم اختتامیه :
* طبق اعلام قبلی مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرش بین المللی کاشان قراربود در خانه طباطبایی ها برگزار شود که تعداد زیادی از شهروندان نیز طبق اعلام قبلی برای حضور در مراسم به خانه طباطبایی ها مراجعه که با درب بسته مواجه شدند که تعداد بسیاری رهسپارخانه های خود شدند و تعدادی نیز به محل نمایشگاه مراجعه کردند . دلیل تغییر مکان مراسم گویا عدم همکاری مسئولان مربوطه با دبیر جشنواره بوده است .
* اگر مراسم اختتامیه در خانه طباطبایی ها نبود اما مسئولین برگزارکننده بنر بزرگی از نمای خانه طبا طیائی ها را اختتامیه اولین جشنواره فرش بین المللی فرش کاشان در جایگاه نصب تا تداعی کننده حضور در این خانه باشد .
* نمایش های مذهبی نمادین حج ، شهدای ۸ سال دفاع مقدس با دکورهای مناسب و نورپردازی و صداگذاری مناسب ، اجرای مسابقه و مصاحبه با صنعت گران فرش موفق کاشان از برنامه های جذاب مراسم اختتامیه بود که مورد توجه قرارگرفت .
* هرچند که فضای مراسم اختتامیه در سالن شماره ۲ نمایشگاه و در جنب نمایشگاه فرش دستبافت تا حدودی سرد بود اما برنامه های جذاب مراسم اختتامیه و همچنین استقبال غیر قابل باور مردم از مراسم ، فضای سرد سالن را تحمل پذیرنموده بود بطوریکه همه را تا پایان مراسم اختتامیه بر جای خود میخکوب کرد .
* غرفه داران ، مدیران صنایع فرش کاشان و حتی شهروندانی که از این نمایشگاه بازدید نموده و در مراسم اختتامیه حضور داشتند بر موفقیت اولین جشنواره فرش بین المللی کاشان بعنوان اولین تجربه ، مهر تایید زدند و خواستار برگزاری همه ساله آن بودند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×