اخبار نساجی

دبیرکل بانک مرکزی: انتشار ایران چک پنجاه هزار تومانی تا پایان سال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر کل بانک مرکزی گفت: موضوع ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی و جمع‌آوری آنها از موضوعات مهمی است که مدتها محل بحث و بررسی نزد نهادهای مرتبط بوده که البته با تلاش فراوان و عنایت نمایندگان مجلس موفق به اخذ مجوز تداوم روند انتشار ایران چک ۵۰ هزار تومانی تا پایان سال جاری شدیم.

سید محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: درحال حاضر ۶۰ درصد نقدینگی نزد مردم را ایران چک ۵۰ هزار تومانی تشکیل می‌دهد و بیش از ۷۰ درصد از مبادلات نقدی مردم از طریق ایران چک انجام می‌شود و در نتیجه حذف آنها از مبادلات روزانه مردم، شبکه بانکی کشور و مردم را در معاملات روزانه خرد با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی گفت: با عنایت به اهمیت ایران چک و نیز فرصت چندماهه باقی‌مانده تا پایان سال جاری و انقضا مهلت قانونی انتشار و استفاده از آن‌ها بانک مرکزی در تلاش است تا با اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوط نسبت به ادامه انتشار و استفاده از این ابزار با اهمیت در سال آتی اقدام کند.

دبیر کل بانک مرکزی ادامه داد: لیکن در صورت عدم موفقیت در این مهم، تسهیلات لازم به منظور چاپ و انتشار اسکناس‌های درشت‌تر اندیشیده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×