اخبار فرش ماشینی

بافت سالانه ۷۵ هزار مترمربع فرش در همدان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از بافت سالانه ۷۵ هزار مترمربع فرش دستبافت در همدان خبر داد و گفت: صادرات فرش دستبافت همدان تنها براساس سفارش‌پذیری انجام می‌شود.

حمیدرضا متین درباره وضعیت حوزه بافت فرش همدان و صادرات در این حوزه اظهار داشت: با رویکردی که اتحادیه فرش در دستور کار دارد امیدواریم صادرات این کالا رونق اساسی و جدی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته خریدارانی از کشورهای اروپایی در بازار فرش همدان حاضر شدند، افزود: در این بازدید نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فرش از سوی این افراد سفارش داده شد که تا پایان شهریور ماه امسال باید تحویل شود.

متین با تاکید براینکه خوشبختانه بافندگان استان همدان توانمندی بالایی برای پاسخ به نیاز بازارهای جهانی دارند، عنوان کرد: برای حضور و رقابت در بازارهای جهانی باید فرش همدان براساس سفارش‌پذیری صادر شود در غیر این صورت صادرات فرش دستبافت همدان با شکست مواجه می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه برای صادرات کالاهایی همچون فرش ابتدا باید نیاز بازار را شناسایی کرد و سپس اقدام به تولید چنین کالاهایی کرد، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته شاهد صادرات فله‌ای و بدون برنامه فرش دستبافت همدان بودیم که متاسفانه آسیب جدی به بازار فرش همدان وارد کرد.

متین بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی تُجار به بهانه کسب سود و دریافت جوایز صادراتی اقدام به صادرات فرشهای بی‌کیفیت و کُهنه کردند که این امر سبب بی‌اعتمادی بازارهای جهانی به فرش همدان و رکود فروش فرش دستبافت همدان در این بازارها شد.

وی با تاکید بر اینکه تُجار و بازرگانان همدان از این پس باید براساس سفارش‌پذیری گام برداشته و اقدام به صادرات فرش کنند، گفت: دیگر زمان آن نیست که فرش‌های با کیفیت همدان بدون هدف به بازارهای جهانی صادر شود بلکه انتظار می‌رود ابتدا نیازسنجی لازم از بازارها صورت گرفته و سپس اقدام به تولید و صادرات کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار بافنده توسط سازمان ساماندهی شده و دارای شناسنامه هستند، گفت: در واقع تعداد بافندگان فرش در همدان بیش از این تعداد بوده و به ۷۵ هزار نفر می‌رسد.

وی عنوان کرد: اگر ۷۵ هزار بافنده استان همدان به طور میانگین سالانه یک متر فرش ببافند ۷۵ هزار مترمربع فرش در استان همدان تولید می‌شود که رقم بسیار بالایی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×