اخبار فرش ماشینی

اخبار اقتصادی : فهرست مشمولین مرحله چهارم ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای ، فعالان اقتصادی موضوع بند “ب” ماده “۹۶” قانون مالیات های مستقیم را به ثبت نام ، آموزش و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده فراخواند.‏
سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و بر اساس هماهنگی و تفاهم به عمل آمده با وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور، فعالان اقتصادی(عرضه کنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله چهارم ثبت نام ، آموزش و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس شرایط مراحل اول، دوم و سوم ثبت نام، مشمول اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده نگردیده اند، در صورتی که شاغل به فعالیت های موضوع بند”ب” ماده “۹۶” قانون مالیات های مستقیم باشند، با هر میزان فروش یا درآمد، مشمول مرحمه چهارم ثبت نام، آموزش و اجرای این قانون خواهند بود.

لازم به ذکر است، صاحبان کارگاه های صنعتی، فروشندگان طلا و جواهر و سایر فلزات زینتی، فروشندگان آهن آلات و سایر فلزات، صاحبان تالارهای پذیرایی و رستورانها، صاحبان متل و هتل های یک و دو ستاره و هتل آپارتمان، صاحبان نمایشگاهها و فروشگاههای خودرو و بنگاه معاملات املاک، صاحبان تعمیرگاههای مجاز خودرو، چاپخانه داران، صاحبان دفاتر رسمی، صاحبان مراکز ارتباطات رایانه ای، دفاتر خدمات ارتباطی، دفاتر خدمات دولت الکترونیک و دفاتر خدمات الکترونیک شهر از مشمولین مرحله چهارم ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده به شمار می روند.
بر اساس این بخشنامه، اشخاصی که شاغل به فعالیت های صرفا معاف موضوع ماده “۱۲” قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشند و همچنین اشخاص حقیقی مشمول بند “ج” ماده “۹۶” قانون مالیات های مستقیم که به صورت صنفی فعالیت و تابع شورای اصناف کشور هستند، از ثبت نام در این مرحله مستثنی بوده و مکلفند به هنگام خرید کالا و خدمات از مودیان مشمول و ثبت نام شده در این نظام مالیاتی، ضمن دریافت صورتحساب، مالیات و عوارض متعلقه را به آنها پرداخت نمایند.

مودیان مالیاتی که براساس فراخوان جدید سازمان امور مالیاتی کشور، مشمول مرحله چهارم ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده شده اند، تا پایان مرداد زمان دارند تا از طریق سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی ‏WWW.EVAT.IR‏ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
بر این اساس، کلیه مشمولین قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورت نیاز به آموزش این نظام مالیاتی می توانند با مراجعه به سایت مزبور یا به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش نیز ثبت نام نمایند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها که به صورت رایگان خواهد بود صورت گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×