اخبار نساجی

چشم انداز اقتصادی چین، شاخص بورس های آسیا را کاهش داد

 

پس از تعیین هدف ۷.۵ درصدی رشد اقتصادی چین، روز گذشته بازارهای بورس آسیا با بیشترین میزان افت شاخص خود طی دو هفته گذشته مواجه شدند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شاخص “MSCI آسیا اقیانوسیه” تا پیش از پایان معاملات روز گذشته در توکیو به میزان ۰.۹ درصد کاهش یافت.

شاخص بورس “کاسپی” کره جنوبی و بورس “S&P/ASX 200” استرالیا به ترتیب کاهش یک و ۰.۴ درصدی را تجربه کردند. از سوی دیگر، بورس “نیکی” ژاپن و “هنگ سنگ” هنگ کنگ نیز به ترتیب با کاهش ۰.۶ و ۱.۱ درصدی شاخص های خود مواجه شدند.
بر اساس گزارش پول نیوز، دولت پکن رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی را برای سال جاری میلادی هدفگذاری خواهد کرد که کمترین میزان از سال ۲۰۰۴ تاکنون محسوب می شود. این در حالی است که شاخص مدیریت خرید غیر تولیدی این کشور از ۵۲.۹ واحد در ماه ژانویه به ۴۸.۴ واحد کاهش یافته است.

به اعتقاد “اندرو پیس” کارشناس گروه سرمایه گذاری “راسل”، در حال حاضر آسیا با شرایط متعادلی مواجه بوده و همچنان چالش بزرگ، رکود در بازار اروپا و احتمال گسترش آن به دیگر نقاط جهان است.

تا پیش از پایان معاملات روز گذشته در بازارهای ارز آسیا نیز شاخص برابری یوان چین در برابر دلار آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۶.۳۰۴۳ رسید. وون کره جنوبی با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۱۱۸.۰۵ دلار رسید. ارزش هر دلار در برابر ین ژاپن نیز به ۸۱.۸۷ کاهش یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×