اخبار فرش ماشینی

ضرورت ایجاد رشته‌های تخصصی فرش در خراسان شمالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ایجاد رشته‌های تخصصی فرش و صنایع دستی در این استان ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، محمدرضا باقری در دیدار با جعفری، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به فعالیت موفقیت‌آمیز خوشه فرش خراسان شمالی، وجود رشته تحصیلی فرش و صنایع دستی در یکی از دانشگاه‌های استان عامل مهمی در پیشرفت بافندگان فرش و ارتقاء کیفیت فرش است.

وی به اهمیت آموزش‌های تخصصی برای فرشبافان استان اشاره کرد و افزود: فرش دستباف خراسان شمالی متأثر از ویژگی‌های برجسته فرهنگی و هنری به سبب نقش قابل ملاحظه‌ای که در تولید و صادرات و اشتغالزایی داشته است در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و این کالای سنتی قابلیت برخورداری از شهرت جهانی و معروفیت بسیار را دارد.

باقری به اهمیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد دارای گرایش تجاری، صنعتی و آموزشی می‌باشد که احداث دانشگاه بین‌المللی نیز در این منطقه پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: تأمین اعتبار مهم‌ترین مشکل فراهم نمودن زیرساخت‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است که تخصیص ردیف بودجه خاص ملی به برخی از استان‌ها که برای تأمین زیربناهای صنعتی مناطق ویژه دچار مشکل هستند راهکار مناسبی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی مزیت‌های ویژه منطقه اقتصادی بجنورد را برخورداری این استان از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق ترکمنستان، قرارگیری در محور جاده آسیایی، کاهش هزینه تولید، برخورداری از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد را از اهداف دیگر منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×