اخبار فرش ماشینی

احداث موزه فرش در کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شهردار کاشان از احداث موزه فرش در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد ناظم رضوی اظهار داشت: هنر فرش دستبافت مردم کاشان نه تنها در ایران بلکه در جهان شناخته شده است و با ایجاد کارگاه های فرش دستبافت عتبات عالیات بار دیگر این هنر در کاشان رونق گرفته که امیدواریم این کار ادامه یابد، زیرا بسیاری از بانوان شاغل مخارج زندگی خود را از این راه تامین می کنند.

وی به وجود کارگاه های متعدد فرش عتبات از جمله راوند و محمدآباد افزود: تمام کارگاه های فعال فرش بافی عتبات عالیات به فرهنگسرای مهر شهرداری کاشان منتقل خواهد شد که خود نیز فرصتی در راستای اشتغال بانوان و توجه به مشاغل خانگی مورد توجه مجمع مشورتی بانوان شهرستان است.

ناظم رضوی افزود: در کنار کارگاه های فرش عتبات عالیات، کلاس های آموزش فرش دستبافت نیز برگزار خواهد شد تا شاهد رونق بیش از پیش این صنعت در کاشان باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: در حال شناسایی یک منزل قدیمی در مشهد اردهال کاشان برای راه اندازی موزه فرش هستیم که امیدواریم با این نمایشگاه آثار فاخر هنرمندان کاشان جمع آوری و در معرض دید عموم قرار گیرد.

سالانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر فرش دست بافت در پنج کارگاه بافت فرش عتبات کاشان تولید می شود که این امر برای بیش از یکهزار بانوی کاشانی به طور متوسط اشتغالزایی سالانه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×