اخبار نساجی

هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فرش در سال ۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فرش در سال ۹۱

رئیس مرکز ملی فرش ایران از هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف در سال ۹۱ از سوی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خبر داد و گفت:‌ بازارهای جدیدی در کشورهای مختلف دنیا به خصوص آمریکای لاتین جایگزین آمریکا خواهند شد.

محمد باقر آقاعلیخانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه هدف‌گذاری صادرات فرش دستباف در سال جاری ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، گفت:‌ تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار از این رقم محقق شده است که امید می‌رود در اسفندماه این آمار به ۵۶۰ میلیون دلار برسد.

رئیس جدید مرکز ملی فرش ایران افزود: برای سال آینده صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به تصویب رسیده که بر این اساس، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای تحقق این رقم در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تحقق چنین هدفی با توجه به حذف آمریکا از کشورهای وارد کننده فرش دستباف ایران بوده است؟ تصریح کرد: اگر امروز به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری فرش دستباف رسیدیم با اتکا به برند ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته است اما اعتقاد داریم که هم اکنون نسلی از جامعه جهانی تغییر کرده و نسل جدید مشتری فرش دستباف ایران است ولی اطلاعاتی از آن ندارد.

علیخانی ادامه داد: بر همین اساس ۳۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات در ۳۰ کشور دنیا در سال ۹۱ پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با تبلیغات بازارهای جدیدی را جایگزین آمریکا کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار داشت: اگر امروز صادرات فرش دستباف ایران به صورت رسمی در آ‌مریکا با مشکل مواجه است اما به دنبال ایجاد بازارهای جدیدی هستیم که بتوان سهم آمریکا را به آنها واگذار کرد، ضمن اینکه صادرات به ‌آمریکا در قالب غیررسمی ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×