گزارش نمایشگاه ها

اولین نمایشگاه منسوجات خانگی، مبلمان ، دکوراسیون ، تجهیزات آشپزخانه و نور نجف – عراق

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نجف به عنوان یک شهر مذهبی مسلمانان و شهری که امامان معصوم زیادی را از جمله حضرت علی (ع) در خود جای داده است امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از شهرهای مهم اقتصادی عراق است.

نجف دارای ۵۶۰ هزار نفر جمعیت است و در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد  قرار دارد .امروزه نجف با برگشتن امنیت تبدیل به یکی از شهرهای مهم عراق شده است. در حال حاضر۸/۳۸ میلیارد دلار در نجف سرمایه گذاری از طرف شرکت های خصوصی و دولتی گرفته  که هسته اصلی این سرمایه گذاری ها به ساخت هتلهای لوکس و بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در نجف منعطف شده است. در حال حاضر شرایط خوبی بر این شهر حاکم است و طبق گفته  تجار هیچ گاه تجارت در این شهر این قدر آسان نبوده است.

همچنین پروژه ۵۵ میلیون دلاری فرودگاه جنوبی شهر نوید روزهای خوشی را در آینده خواهد داد . طبق گفته یکی از مسئولان عراق در دو ماه گذشته تنها ۱۱۰۰۰ زائر به این شهر آمده اند. نجف دارای ۴۰۰۰ دانشجو،۱۳۵ مدرسه ابتدایی و ۷ هنرستان است. با این توضیحات بدون شک بازار عراق بازاری فوق العاده و رو به رشد برای کالاهای کشورهای منطقه به ویژه همسایگان عراق است. در حال حاضر نیز تجار ایرانی کالاهای زیادی را به این کشور صادر میکنند اما در اینجا این سوال مطرح میشود که آیا سرنوشت بازار عراق برای ایرانی ها به سرنوشت بازارهای آسیای میانه تبدیل میشود یا خیر ! شنیده های کم و بیش مستندی که از برخورد عراقی ها با کالاهای ایرانی به گوش میرسد چندان خوشایند نیست. هرچند که تجار ایرانی درخواست عراقی ها برای کالای ارزان را توجیه مناسبی برای صادرات کالاهای بی کیفیت میدانند اما این امر آینده بازار عراق را به خطر میاندازد . فراموش نکنیم که برای حضور موثر در بازار عراق رقبای سختی مانند ترکیه، سوریه، آمریکا، عربستان، امارات متحده عربی ،چین و … را نیز پیش رو داریم.‏

هزینه اجاره غرفه در این نمایشگاه هر متر ۲۰۰ یورو میباشد.‏
هزینه غرفه سازی برای هر متر مربع ۱۵ یورو و هزینه ی ثبت نام ۵۰  یورو میباشد.
نمایشگاه در تاریخ ۲ الی ۵ اکتبر ۲۰۱۰ (۱۰ الی ۱۳ مهر ماه ۸۹ ) در مرکز بین المللی نمایشگاه های نجف برگزار خواهد شد.

 

‏ لطفا نظرات و پیشنهادات و یا مطالب خود را برای ما ارسال کنید.  ‏ info@kohanjournal.com

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×