اخبار نساجی

احتمال توافق مجلس و دولت بر سر ارز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه باید برخی از سیاست‌های ارزی را تغییر داد،گفت:باید با دولت بر سر یک ارز مبنا نه در سطح پایین بلکه در سطح قابل قبولی به توافق برسیم.

فارس: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: یکی از دلایلی که قیمت ارز با این وضعیت روبرو شده به دلیل  تقاضای زیاد است؛ قبلا تقاضای ارز برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات، مسافرتی و دانشجویی بود.

وی افزود: امروز تقاضای سفته‌بازی ارز‌ها را وارد بازار کرده و قیمت ارز را به این وضعیت در آورده است.

قادری با تاکید بر اینکه ارز‌های صادراتی و وارداتی را باید به سیستم دولتی برگردانیم، گفت: با افزایش هرمی قیمت ارز، بی‌اعتمادی در سیاست‌های اقتصادی به وجود آمده که باید در این خصوص چاره‌ای اندیشید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بی‌تدبیری دولت ارز را به قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کشانده است، به بی‌اثر بودن تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: اینکه دولت آمریکا می‌گوید افزایش قیمت ارز به دلیل تحریم‌ها است قطعا درست نیست چرا که تحریم‌ها در مورد ارز و مبادلات پولی هیچ اثری نداشته است و این فقط به خاطر سوء مدیریت‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید برخی از سیاست‌های ارزی را تغییر داد، خاطرنشان کرد: شاید ناچار شویم روی یک ارز مبنا نه در سطح پایین بلکه در سطح قابل قبولی به توافق برسیم و واردات و صادرات بر همان اساس قیمت‌گذاری شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×