اخبار نساجی

قیمت نان و گندم تا پایان سال افزایش نمی یابد

 

قیمت نان و گندم تا پایان سال افزایش نمی یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال در حوزه خبازی( نان و گندم) افزایش قیمت نخواهیم داشت.
به گزارش افکارنیوز، مهدی غضنفری در گفت و گوی با پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص کیفیت نان پس از هدفمندی یارانه ها، تصریح کرد: به نظر می رسد که کیفیت نان بهتر از قبل شده باشد اما هنوز جای بهتر شدن دارد و ما تا حد توان در این راستا گام بر خواهیم داشت.
وی کیفیت نان را تابع کیفیت گندم دانست و خاطر نشان کرد: برخی استانها از کیفیت گندم خوب و برخی از کیفیت پایین تری برخوردارند و یا ممکن است اختلاط گندم به خوبی انجام نشود که این روی کیفیت آرد و خمیر اثر خواهد داشت و به تبع کیفیت نان را پایین می آورند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات دولت برای افزایش کیفیت گندم افزود: یکی از کارهایی که شروع کردیم سخت گیری در جدول پاکی خرید تضمینی گندم از کشاورزان بود و به آنان این پیام داده شد که پرداخت دولت درخرید تضمینی گندم منوط به حفظ کیفیت است.
غضنفری گفت: جدول پاکی آخرین خرید تضمینی گندم از کشاورزان سخت گیرانه تر از جداول پاکی قبلش بود و انشاالله این روند برای سال آینده هم ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص میزان واردات گندم اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف مردم از تولیدات داخلی تامین می شود و تنها برای دو مورد است که احیانا واردات صورت می پذیرد و آن یا برای تامین ذخایر استراتژیک است یا برای استفاده در صنعت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تامین ذخایر استراتژیک از تولید داخل استفاده می شود و کسری آن را وارد می کنیم اما مورد استفاده در صنعت را به لحاظ مشخصات تغذیه ای متفاوت، واردات انجام می دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×