اخبار فرش ماشینیمد و پوشاک

مدیرکل دفترصنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت: نخستین گام صادرات پوشاک ایران برداشته شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش کهن و به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «افسانه محرابی» عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی و تولیدی پوشاک افزود: استفاده از ‌فناوری، دانش و ماشین‌آلات روز جهان و همچنین صادرات محصولات تولید شده خارجی در ایران با برند ایرانی به بازارهای جهانی یکی از شروط ایران در دوران پسابرجام برای همکاری‌های اقتصادی با سایر کشورهای جهان است.
به گفته این مسوول، برای عملیاتی کردن ماده ۳ دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک و با هدف انتقال دانش فنی و مهارتی در زمینه طراحی و مد، ورود به زنجیره جهانی ارزش و پیوستن به بازارهای بین‌المللی، نخستین گام بلند و جدی در صنعت نساجی ایران برداشته شد.
وی با اشاره به همکاری معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون برای تحقق سهم صنعت نساجی از اشتغالزایی خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف، اجرای طرح «تکاپو» کلید زده شد.
به گزارش ایرنا، با اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب و کار، اشتغال پایدار) می توان ایران را کارخانه و بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را به سوی تولید هدایت کرد؛ کارخانه‌ای که با دستان توانمند نیروی جوان کارآمد ایرانی اداره شود و کالا به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در مراحل اولیه طرح تکاپو و برنامه اشتغال فراگیر که با همکاری وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون و یکی از برندهای تجاری پوشاک ترکیه به اجرا درآمده، صادرات تا سقف سالیانه ۲۰ میلیون یورو انواع پوشاک از تولیدکنندگان ایرانی (با ظرفیت تولید نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه لباس و اشتغال پنج هزار نفر) انعقاد قراردادهای متعددی با تولید‌کنندگان پوشاک داخلی پیش‌بینی شده است.
محرابی ادامه داد: همچنین تعهد به آموزش‌های تخصصی، انتقال دانش فنی تولید انبوه، افزایش بهره‌ وری و کاهش قیمت تمام شده از دیگر مزیت ها و تعهدات این برند بین‌المللی است.
وی گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه همکاری‌های اقتصادی پسابرجامی و اینکه مقرر شد طرف خارجی نیز سهمی از بازار صادراتی خود را در اختیار ایران قرار داده و محصولاتی را که در ایران تولید می‌کنند به سایر کشورها صادر کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×