اسلاید شو

جلوگیری از خروج ۱۲۰میلیون یورو ارز بابت نخ فرشی در بهشهر

 

 

مدیر شرکت اکریلتاب بهشهر گفت: با تولید نخ فرشی در بهشهر، از خروج ۱۲۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.

جعفر جعفرزاده در نشست با مدیران استانی، با بیان اینکه مازندران از نیروی انسانی با استعداد و ماهر برخوردار است، اظهار کرد: سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در فضای صنعت نساجی و ایجاد اشتغال موجب ظهور و بروز استعدادهای نیروی انسانی می شوند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه سالانه بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار صادرات منسوجات دارد، خاطرنشان کرد: مازندران از رطوبت هوا برخوردار است که فضا را برای صنعت نساجی مستعد می کند و این امتیاز ویژه در میان استان های کشور می تواند مازندران را به قطب نساجی ایران تبدیل کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در استان های خشک پارچه تولید شده از کیفیت پایین تر و دوام کمتری برخوردار است و این مسئله موجب می شود که ایران نتواند پارچه های خود را در سطح جهانی عرضه کند به همین دلیل باید صنعت نساجی در مازندران توسعه یابد.

وی یادآور شد: در دو دهه گذشته ارز به مازندران تعلق نگرفت و کارخانه اکریلتاپ بهشهر مانند کارخانه چیت سازی بهشهر و قائم شهر دچار مشکلاتی شد.

این سرمایه گذار اظهار کرد: شرکت اکریلتاب بهشهر در سال ۱۳۵۲ تأسیس و به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۷۷؛ ۴۷۸ نیروی کار داشت که به علت پرداخت نشدن حقوق معوقه کارگران؛ درگیری هایی به وجود آمد.

جعفرزاده با بیان اینکه از سال ۱۳۷۸ مدیریت شرکت اکریلتاب را بر عهده گرفتم و معوقات ۴۷۸ نفر را به طور کامل پرداخت و حتی یک نفر تعدیل نیرو صورت نگرفت، افزود: اهل تبریز هستم و همه ارث پدری خود را در کارخانه اکریلتاپ بهشهر سرمایه گذاری کردم و اطمینان دارم که صنعت نساجی مازندران می تواند این استان را از لحاظ اقتصادی متحول کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۶ میلیون یورو ارز را بابت خرید نخ فرشی تامین کردیم، عنوان کرد: تا ۵ ماه آینده ماشین آلات جدید وارد خط های تولید می شود که توان تولید شرکت اکریلتاب به ۲۵ تن می رسد و از خروج ۱۲۰ میلیون یورو ارز که در گذشته بابت ورود نخ فرشی پرداخت می شد جلوگیری می شود.

مدیر شرکت اکریلتاب بهشهر تأکید کرد: با توسعه صنعت نساجی مازندران می توانیم به جای اتکاء بر درآمد نفتی؛ منسوجات را به کشورهای دیگر صادر کنیم و قطعا با اتحاد و انسجام میان دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران می توان برای بیش از ۳ میلیون نفر در این صنعت اشتغال زایی کرد.

اخبار مرتبط:

خط تولید نخ فرش واحد صنعتی اکریلتاب بهشهر افتتاح شد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×