اخبار نساجی

بورس تهران به فاز احتیاط رفت

 

بورس تهران به فاز احتیاط رفت

 

بزرگ‌ترین ریزش بورس در یک ماه اخیر

بورس تهران با در پیش گرفتن روند منفی از ابتدای هفته تاکنون به فاز احتیاط رفت و با افت قیمت سهام شرکت‌ها و شاخص بورس مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاخص بورس تهران امروز برای دومین روز پیاپی روند منفی به خود گرفت و ۴۴۵ واحد از ارزش خود را از دست داد.به این ترتیب بورس تهران با افت ۴۴۵ واحدی در معاملات روز یکشنبه از کانال ۵۵ هزار واحد فاصله گرفت و به کانال ۵۴ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ناهماهنگی در عرضه پتروشیمی جم نقدینگی بازار را با فشار کاهشی مواجه کرد در کنار این موضوع تسویه عرضه اولیه تاپیکو و برگزاری مجامع بورسی باعث ایجاد رفتار محتاطانه در خریداران و تمایل به فروش سهم شد.

امروز بیشتر شرکت‌های بورسی روند منفی به خود گرفته و با صف‌های فروش سنگین مواجه شدند به طوری که شرکت تازه وارد تاپیکو به همراه فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، ملی مس، بانک پاسارگاد، صندوق بازنشستگی، چادرملو، بانک تجارت و پارسیان، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری امید، بانک کارآفرین، مخابرات، ایران خودرو و سایپا بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

همچنین در بازار امروز شرکت‌های صنعتی بهشهر، مارگارین، بانک صادرات و سرمایه‌گذاری آتی دماوند باعث تاثیر مثبت در بورس شدند.

علاوه بر این شرکت‌های سیمان قائن، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و کشتیرانی از بیشترین تقاضای خرید و توسعه صنایع بهشهر،سرمایه گذاری البرز،البرز دارو و تراکتور سازی ایران از بهترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در مجموع در بازار منفی روز یکشنبه بیش از ۶۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه با کاهش به ۲۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×