اخبار نساجی

حیف و میل‌هایی به اسم اجرای اصل «۴۴» صورت گرفته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از نحوه اجرای اصل «۴۴» قانون اساسی گفت، براساس قانون اصل «۴۴» زمانی که موسسه‌ای را به بخش‌خصوصی واگذار کردیم تا پنج سال حق تعدیل نیرو ندارند اما می‌بینیم به مجرد اینکه واگذاری را دریافت کردند، تعدیل نیرو و یکسری برنامه‌هایی که مغایر قانون است را اجرا می‌کنند و در پی اعتراض‌ها نیز مدعی می‌شوند که بخش‌خصوصی هستند. به نظر می‌رسد حیف و میل‌هایی به اسم اجرای اصل «۴۴» قانون اساسی صورت گرفته است.

سیدناصر موسوی‌لارگانی گفت: یکی از اصول مهم قانون اساسی کشور اصل «۴۴» قانون اساسی است و برای اینکه کشورمان را زنده و پویایی نگه داریم، باید حجم دولت را کاهش داده و دولت را کوچک و کارها را به خود مردم واگذار کنیم. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: نکته‌ای که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد این است که واگذاری‌ها و بعضا حیف و میل‌هایی در آن صورت گرفته است که این موارد برای ملت قابل پذیرش نیست.

وی با انتقاد از روند اجرای خصوصی‌سازی در کشور تصریح کرد: چیزهایی که دولت به بخش‌خصوصی داده بعضا به یک‌دهم قیمت هم واگذار نشده و نکته‌ای که هست این است که کسانی که امروز به عنوان بخش‌خصوصی کارخانجات را گرفتند در حال زنده کردن بحث ارباب و رعیتی هستند.

موسوی‌لارگانی با تاکید بر اینکه این دست از اقدامات اهداف اجرای اصل «۴۴» را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: در زمانی که برخی از کارخانه‌ها دولتی بودند باز هم می‌شد نظارتی بر آنها داشت اما متاسفانه با واگذاری نادرست آنها و به افراد نادرست این امکان نیز سلب شده و اهداف برتر اجرای اصل «۴۴» قانون اساسی تحت‌الشعاع اجرای نادرست این قانون مهم و خوب قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×