اخبار نساجی

نمی‌توانیم تمام ریال صادرکنندگان را تامین کنیم / انجام مبادلات به صورت ارزی مشکلی ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نمی‌توانیم تمام ریال صادرکنندگان را تامین کنیم / انجام مبادلات به صورت ارزی مشکلی ندارد

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه ما نمی‌توانیم تمام ریال مورد نیاز صادرکنندگان را تامین کنیم، گفت: نرخ‌ ارز باعث شده که خیلی‌ از صادرکنندگان به دنبال ارز نباشند چون اگر بخواهند تسهیلات ارزی بگیرند باید ارز بدهند و به جز کسانی که واقعا نیاز ارزی دارند دنبال این بحث نمی‌آیند.

بهمن وکیلی – مدیرعامل بانک توسعه صادرات – با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که برای ریال افتاده و با توجه به محدود شدن خطوط اعتباری بانک مرکزی در رابطه با ریال از سال گذشته نمی‌توانیم تمام ریال مورد نیاز صادرکنندگان را تامین کنیم، البته امیدواریم با روشی که اتخاذ شده و بحث یکسان سازی نرخ ارز و راه اندازی مرکز مبادلات ارزی کشور به سمتی حرکت کنیم که مشکلات حل می‌شود.

وکیلی میزان ارز موجود در کشور را بیش از حد نیاز دانست و تصریح کرد: این مسئله باعث شده تا بخشی از ارز در اقتصاد گردش نداشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید بر اینکه بانک توسعه صادرات بانک تخصصی است که صد درصد منابع خود را به صادرات اختصاص داده گفت: توان بانک بیشتر است و باید بتوانیم دنبال منابع جدیدی برای بانک باشیم که بتوانیم آن‌ها را به تسهیلات اختصاص دهیم تا به صادرات کمک کند.

وکیلی با بیان اینکه تا پایان آذرماه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بانک پرداخت شد گفت: به دلیل وابسته بودن تولید در کشور به تسهیلات بانکی، شبکه بانکی پس از تخلف صورت گرفته کمی محتاط تر شده و سخت گیری های فراوانی در این بین به وجود آمده است.

وی، با بیان اینکه حمایت هایی از سوی بانک برای توسعه صادرات کالا، صادرات خدمات فنی و مهندسی و سایر فعالیت ها صورت می گیرد گفت: نوسانات ارزی تبدیل ارز به ریال را مشکل کرده ولی انجام مبادلات بانکی به صورت ارزی مشکلی ندارد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اعمال تحریم های صورت گرفته علیه بانک‌های ایرانی گفت: تا پیش از این درخصوص انتقال ارزمشکلی نداشتیم ولی متاسفانه اکنون این امکان فراهم نیست و هزینه‌ها چند برابر شده است و بانک‌های کشور با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه هستند که اگر این تحریم ها در دوره فعلی صورت نگرفته بود اکنون ما از بیشتر کشورهای منطقه جلوتر بودیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×