اخبار نساجی

ارز در حال حاضر تک نرخی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ارز در حال حاضر تک نرخی است رییس کل بانک مرکزی در مورد نرخ ارز گفت: ارز در حال حاضر تک نرخی است. اعتقاد ما این است که بانک مرکزی در حال حاضر تنها با یک نرخ، ارز عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از مطرح شدن پیشنهاد سه نرخی شدن ارز توسط رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سوی دولت، مقامات دولتی چند باری اعلام کردند که آن‌ها به دنبال تک نرخی شدن ارز هستند. از این فراتر، حال رییس کل بانک مرکزی گفته که ارز در حال حاضر تک نرخی است.

محمود بهمنی در این مورد توضیح داد: اعتقاد ما این است که بانک مرکزی در حال حاضر تنها با یک نرخ ارز عرضه می‌کند. بازار فرعی هم ندارد، همان نرخ ۱۲۲۶ تومان، حالا گاهی اوقات کمی بالا یا پایین می‌شود. این دو نرخی بودن نتیجه مقایسه با بازار آزاد و تقاضای کاذب است. با این حال تمام هم و غم ما همسان‌سازی قیمت ارز در بازار آزاد و در سیستم بانکی است.

طبق اعلام نشریه وابسته به ارگان بانک مرکزی وی با بیان اینکه هرگز به این فکر نمی‌کنیم که قیمت ارز را به بازار آزاد بچسبانیم، افزود: در این صورت معتقد هستیم قیمت کالاهای وارداتی شدیدا بالا خواهد رفت، ضمن اینکه مشکل ارزی نداریم.

بهمنی با اشاره به تابع بودن نرخ ارز از مسائل سیاسی اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که کشور ما تحریم است. بانک‌های ما تحریم هستند، بانک مرکزی ما در انتقال پول با مشکل مواجه است. البته کار هیچ قفل نشده و به اصطلاح لنگ نمانده‌ایم اما عواملی هستند که باید روی آن‌ها کار کنیم.

بهمنی همچنین گفت: بانک مرکزی ارز در اختیار بانک‌ها می‌گذارد و بانک‌ها گشایش اعتبار می‌کنند. آن‌ها هم که تحریم هستند از طریق صرافی‌های خود مبادلات را انجام می‌دهند،‌در این انتقالات ممکن است مشکل ایجاد شود. ما انتظار داریم ارزی که در اختیار قرار می‌دهیم با کارمزدی در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، اگر احساس کردیم اضافه شده، برخورد می‌کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×