اخبار نساجی

ایالات متحده آمریکا بازاری عالی برای تولید کنندگان الیاف مصنوعی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترجمه مهلقا صدوقی – تحریریه مجله کهن

با توجه به اینکه هند سومین تامین کننده بزرگ محصولات نساجی و پوشاک به ایالات متحده است، پتانسیل افزایش سهم در بازار نساجی و پوشاک ایالات متحده را دارد.

ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف کننده و وارد کننده پارچه و پوشاک در جهان است. از طرفی دیگر، ایالات متحده نهمین صادر کننده بزرگ محصولات نساجی و پوشاک در سطح جهان است.

طی پنج سال گذشته، کل صادرات منسوجات و پوشاک ایالات متحده با CAGR 1٪ رشد کرده و در سال ۲۰۱۹ به حدود ۲۶ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که واردات حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است. تراز تجاری نساجی و پوشاک ایالات متحده در پنج سال گذشته ثابت مانده است.

چین بزرگترین تامین کننده محصولات نساجی و پوشاک با صادرات ۳۹ میلیارد دلار است که ۳۳٪ از کل واردات ایالات متحده را دارا می‌باشد. پس از چین، ویتنام و هند به ترتیب با سهم تامین کنندگی ۱۲٪ و ۷٪ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بخش پوشاک با سهمی در حدود ۷۳٪، بخش غالب واردات منسوجات و پوشاک ایالات متحده است. پس از آن، منسوجات الیاف بشرساخت (MMF) ، سایر منسوجات شامل منسوجات خانگی و منسوجات ساخته شده از موادی به غیر از پنبه یا الیاف بشر ساخت، منسوجات پنبه‌ای و فرش به ترتیب سهم ۱۰٪ ، ۹٪ ، ۵٪ و ۳٪ از واردات منسوجات ایالات متحده آمریکا را دارا هستند.

پوشاک حلقوی، پلیور، ژاکت کشباف پشمی، جلیقه، تیشرت و موارد مشابه تولیدی از پنبه و الیاف بشرساخت، از مهم‌ترین کالاهای وارداتی توسط ایالات متحده آمریکا هستند.

کشور هند پتانسیل افزایش سهم در بازار نساجی و پوشاک بشرساخت ایالات متحده را دارد. هند سومین تامین کننده بزرگ محصولات نساجی و پوشاک به ایالات متحده آمریکا است. هند ۹ میلیارد دلار منسوجات و پوشاک به ایالات متحده صادر می‌کند که با ۳٪ CAGR رشد کرده است، در حالی که سهم هند در واردات ایالات متحده در ۵ سال گذشته در مقدار ۷٪ ، ثابت مانده است. پوشاک با سهم ۴۸ درصد، بیشترین بخش واردات را به خود اختصاص داده است. پس از آن، منسوجات پنبه‌ای، فرش، منسوجات بشرساخت و سایر محصولات به ترتیب ۲۶ ، ۱۱ ، ۹ و ۶ درصد سهم از واردات کل محصولات نساجی داشته‌اند.

در حال حاضر، پوشاک بافتنی، تیشرت‌، پیراهن، فرش‌های پشمی و نخ‌های فیلامنتی بشرساخت، عمده‌ترین محصولات صادراتی هند به ایالات متحده آمریکا هستند. برای اینکه تولیدکنندگان هندی، فرصت افزایش درآمد صادراتی خود را داشته باشند، ایالات متحده به عنوان یک بازار بزرگ برای کالاهای نساجی و پوشاک تولید شده از الیاف بشرساخت، برای آنها مطرح است.

منسوجات بشرساخت با واردات قابل توجهی از لباس‌ها و پیراهن‌های تولیدی از الیاف بشرساخت، الیاف استیپل پلی استر و نخ‌های پلی استر تکسچره از کشورهای دیگر، ۱۰ درصد از کل واردات منسوجات و پوشاک ایالات متحده را در اختیار دارند.

کشور هند می‌تواند به این بخش‌ها ضربه زده و سهم آنها را تصاحب کند. علاوه بر این، طرح مشوق تولیدی (PLI) که اخیراً توسط دولت هند اعلام شد، از تولیدکنندگان هندی برای بهبود رقابت جهانی خود در بازار منسوجات و پوشاک تولیدی از الیاف بشرساخت، حمایت بیشتری می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×