اخبار نساجی

بهره برداری از ۵ فروند شناور دریایی آغاز شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با حضور سردار وحیدی وزیر دفاع و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ۵ فروند شناور از نوع لندینگ کرافت و یدک کش مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازبرنا ،سردار وحیدی در مراسم بهره برداری از این شناورها در جمع خبرنگاران طی سخنانی با تبریک خجسته ایام سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: در راستای توسعه حمل و نقل دریایی، شکوفایی اقتصادی منطقه و اشتغال‌زایی در استان خوزستان بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر صنایع کشتی سازی شهید موسوی وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نسبت به طراحی و ساخت ۵ فروند شناور دریایی اقدام‌ کرد.

وزیر دفاع افزود، این شناورها شامل سه فروند لندینگ کرافت و دو فروند یدک کش است که به دست جوانان متخصص و غیرتمند بومی منطقه ساخته شده است.

سردار وحیدی در تشریح قابلیت شناور لندینگ کرافت گفت، بدنه این شناور ۱۰۰۰ تنی و روساز آن از فولاد دریایی است و قابلیت بارگیری، حمل و تخلیه سوخت، آب، ماشین آلات در مناطق فاقد اسکله و سواحل شنی شیب دار را دارد.

وزیر دفاع همچنین درخصوص شناور یدک‌کش اظهار داشت، این شناور با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار قادر است علاوه بر یدک‌کشیدن انواع شناورها، پهلودهی به انواع کشتیها در اسکله، اطفاء حریق در دریا و ساحل را نیز انجام دهد.

سردار وحیدی با قدردانی از تلاش مهندسان و کارگران صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر تصریح کرد با توجه به ظرفیتهای موجود، این منطقه می‌تواند به قطب صنعت کشتی‌سازی تبدیل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر دفاع، توجه به این مناطق را از راهبردهای اصلی دولت برشمرد و خاطر نشان کرد شهرهای مناطق جنگی باید نماد پیشرفت و توسعه کشور باشند.

سردار وحیدی از خرمشهر بعنوان سمبل پیروزی ملت ایران یاد کرد و افزود: رزمندگان سلحشور و جان‌برکف اسلام و فرزندان معنوی روح‌ا…با اتکاء به خدا و تحت فرماندهی عبد صالح خدا خمینی کبیر در عملیات پیروز بیت‌المقدس با فتح خرمشهر همه معادلات متجاوزان بعثی و حامیانش را برهم زدند و اردوگاه استکبار را دچار حیرت و سردرگمی کردند.

وزیر دفاع: رمز پیروزی رزمندگان اسلام و ملت شریف ایران در آن دوران حماسی را توکل به‌ خدا، وحدت کلمه، پیروی از ولایت فقیه، اتکاء به توانمندیهای ذاتی و تأسی به فرهنگ عاشورا ذکر کرد و افزود: با حفظ این روند می‌توانیم راه شهیدان و امام شهیدان را ظفرمندانه تداوم دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×