اخبار نساجی

آمار رسمی از بیکاری ناشی از هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۹۰ واحد در شهرکهای صنعتی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با کاهش میزان تولید و بیکاری ۴۱۰۸ نفری مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فخراله مولایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تا پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، ۱۲۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۳۴۰ نفر، تعطیل بودند که خوشخبتانه با اجرای برنامه‎‌های منسجمی از سوی واحدهای استانی، تعداد ۴۰ واحد با اشتغالزایی ۹۳۷ نفر مشغول به کار مجدد شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر نیز ۸۷ واحد با اشتغالزایی ۱۴۰۳ نفر تعطیل هستند و ۲۱۹ واحد نیز در شرف تعطیلی قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۸۹۰ واحد نیز با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با کاهش حجم تولید و بیکاری ۴۱۰۸ نفری رو به رو شده‌اند، که این موضوع در حال پیگیری است. مولایی ادامه داد: تمام تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی این است که بتواند حجم بیکاری را کاهش دهد.

مولایی اظهار داشت: لایحه حمایت و پشتیبانی از صنایع کوچک به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه شده است و بعد از انجام کارهای کارشناسی به هیئت دولت خواهد رفت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اجرایی شدن این لایحه، یک ردیف اعتباری خاص به ادغام صنوف و سازمان صنایع کوچک اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ارائه کمک‌های فنی و اعتباری به واحد‌های صنعتی، کمک‌های بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و تقویت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک برای حمایت از تولید‌کنندگان در دستور کار قرار گرفته است. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،آینده روشنی در انتظار فعالیت سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×