اخبار نساجی

کیلویی کار کردن را متوقف کنید!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گیر کار این است که ثبات نداریم و با تغییر مسئولین ، تن شرکتهای طرف قرارداد و سرمایه گذار می لرزد و سرمایه امنیت ندارد چرا که باید منتظر سلیقه ای عمل کردن مدیر جدید باشند

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدالگفت: رفع عدم شفافیت سرمایه گذاری در کشور منوط به همکاری نهاد های مربوطه است ؛ ما در استان خود مشاهده می کنیم ستاد سرمایه گذاری یک سال تشکیل شده است ، اما عملا کند است و اقدام خاصی انجام نمی دهد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک سرمایه گذار که وارد می شود ، تا اجازه سرمایه گذاری و مجوزهای لازم داده شود یک سال طول می کشد ، این در حالی است که در خارج کشور دادن مجوز جهت سرمایه گذاری کمتر از یک ماه بیشتر طول می کشد و  سریع و آسان مجوزها صادر می شود .

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت اگر به جای توجه به این سفرهای استانی و وقت گیری از وزرا، برای این کار انرژی بگذارد و ببیند که گیرهای کندی کار کجاست ، کار بهتری انجام داده است؛ دولت باید به فکر چاره اندیشی باشد و مشکلات سرمایه گذاری را بررسی و شناسایی کند.

ثروتی افزود: صحبت کردن ، بحث و تصویب قانون در امر سرمایه گذاری کفایت نکرده و دردی را درمان نمی کند ، گیر کار در اجراست و هنوز ساختارهای اداری ما با هم سازگار و هم سو نیستند، ما در استان  خود سرمایه گذارانی را داریم که هنوز در کار اداری سرگردان هستند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  وزرای مربوطه ، استانداران و مسئولین امر سریعا نشستی داشته باشند و زمان را از دست ندهند تا باعث دلسردی سرمایه گذاران نشوند؛ مراحل و قوانین شفاف و دارای ثبات نیست و بیشتر آیین نامه های دستگاه ها با عوض شدن مسئولین تغییر می کند.

وی گفت: فقط مدیران چهار شرکت با بنده تماس داشته اند که قراردادهای کاری آنها به دلیل تغییر مدیر متوقف شده است ؛ کجای دنیا اینگونه است؟

ثروتی افزود: گیر کار این است که ثبات نداریم و با تغییر مسئولین ، تن شرکتهای طرف قرارداد و سرمایه گذار می لرزد و سرمایه امنیت ندارد چرا که باید منتظر سلیقه ای عمل کردن مدیر جدید باشند.

وی گفت: همین سازمان تامین اجتماعی را ببینید ؛ مدیری را می گذارند که یک روز در کار اقتصادی نبوده است ؛ این یعنی برخی ارگان ها و مجموعه های ما کیلویی کار می کنند؛ این روند باید متوقف شود.

وی در خاتمه گفت: مدیران ما به پختگی نرسیده اند و تا این پختگی صورت نگیرد ، خیلی امیدواری برای توسعه سرمایه گذاری ارتقاء تولید و حمایت از کار وجود ندارد و دولت اگر همین مشکلات تولید فعلی را حل کند و طرح جدیدی ندهد شاهکار کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×