اخبار فرش ماشینی

آمار دقیقی از صادرات فرش استان فارس در دست نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس اتحادیه تولیدکندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس با بیان اینکه آمار دقیقی از صادرات فرش در استان فارس در دست نیست، گفت: حذف کد محل بافت در گمرک سبب این مسئله شده است.

حمید ذوالانواری با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات فرش دستباف در استان فارس وجود ندارد، اظهار داشت: عمده فرش‌هایی که از گمرک استان فارس صادر می‌شود فرش‌های استان‌های همجوار و فاقد گمرک است بنابراین نمی‌توان آن را جزئی از صادرات استان فارس حساب کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر فرش‌های دستباف استان فارس از طریق گمرک تهران صادر می‌شود، گفت: حذف کد محل بافت فرش در نرم‌افزار جدید گمرک سبب شده که میزان دقیق صادرات فرش مشخص نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه تولیدکندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس افزود: استان فارس از نظر حجم و وزن فرش‌های دستباف صادراتی مقام نخست را در کشور دارد اما به دلیل نبود آمار دقیق نمی‌توان این موضوع را به اثبات رساند.

ذوالانواری با بیان اینکه بازاریابی در کشورهای خارجی مهم‌ترین اقدام برای فروش فرش دستباف است، خاطرنشان کرد: فرش‌های دستباف استان فارس بیشتر به شرق آسیا و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان فارس حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و دعوت از تجار خارجی برای آشنایی با محصولاتی نظیر فرش را از روش‌های مهم بازاریابی عنوان کرد.

وی با اشاره به مرغوبیت فرش‌های دستباف استان فارس نظیر فرش قشقایی و گبه تصریح کرد: انواع گبه از نظر میزان بیشترین حجم صادرات استان فارس در مصنوعات دستباف را شامل می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×