اخبار نساجی

رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۱۳۹۳ به چهار درصد رسید

 

بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۱۳۹۳ را چهار درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، براساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حسابهای اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و به قیمت های ثابت سال ۱۳۸۳ در شش ماهه اول سال ۱۳۹۳ به ۱۰۲۲۸۰۸ میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به میزان مشابه شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ به میزان ۴ درصد رشد نشان می دهد.

گفتنی است، رشد نرخ اقتصادی در حالی به چهار درصد افزایش یافته که اقتصاد ایران در چند سال گذشته ناگواری های بی سابقه ای را تجربه کرد به طوری که نرخ رشد اقتصادی که یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی اقتصاد یک کشور محسوب می شود به شدت افت کرد و حتی به منفی ۴.۵ نیز رسید.

نرخ رشد اقتصادی در اواخر سال ۹۲ در خوشبینانه ترین حالت به صفر رسید و دولت وعده داد که این شاخص را در سال ۱۳۹۳ به ۳ درصد افزایش دهد که هم اکنون این شاخص یک درصد بالاتر از وعده داده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یادآور می شود طبق برنامه های چهارم و پنجم توسعه، رشد اقتصادی به طور متوسط باید به هشت درصد می رسید اما در سال ۹۰ این رشد به سه درصد، در سال ۹۱ به منفی ۵.۸ درصد و در شش ماهه اول ۱۳۹۲ به منفی دو درصد رسیده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×