اخبار نساجی

عادی شدن روند صادرات طلای سرخ

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی از عادی شدن روند صادرات زعفران خبر داد و گفت: قیمت های فروش این محصول در بازارهای جهانی همچنان پایین است.

علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: علیرغم تحریم ایران، زعفران یکی از محصولات صادراتی است که روند عادی خود را دارد و در حالی که چند ماه پیش سیر صادرات آن کند شده بود اکنون به حالت طبیعی خود برگشته است و تاکنون کاهش صادرات زعفران نسبت به سال گذشته نداشته ایم.

وی پایین بودن قیمت فروش زعفران در بازارهای جهانی را بزرگترین مشکل صادرات عنوان و اظهار کرد: علیرغم افزایش نرخ ارز نرخ خرید زعفران در بازارهای جهانی کاهش یافته است و تجار ایرانی این محصول را به قیمت های پایین و به قیمت های ریالی در دوبی معامله می کنند.

به گفته حسینی قیمت فروش زعفران ۲۰ تا ۲۵ درصد از نظر ارزی در بازارهای جهانی نسبت به سال گذشته ارزان تر فروخته می شود.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی با اشاره به پراکنده بودن نرخ های فروش زعفران در بازارهای جهانی اظهار کرد: در حال حاضر میانگین فروش نرخ هر کیلو زعفران هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دلار است.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۰۰ تن زعفران از استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی برداشت شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×