اخبار فرش ماشینی

فرش‌های میکروچیپ در مسجدالنبی

فرش‌های میکروچیپ در مسجد النبی (مسجد پیامبر اکرم (ص)) در مدینه عربستان سعودی توسط ریاست کل امور حرمین معرفی شد. همانطور که می‌دانیم، ریاست کل امور مسجدالنبی در حال تلاش برای آماده سازی مسجدالنبی برای پذیرایی از زائرین و نمازگزاران است. چندین نوآوری برای موفقیت در این طرح معرفی شده است.

پیش از این، در ماه ژوئن، ربات ضدعفونی کننده خودکار برای کمک به توزیع آب زمزم در سراسر مسجد معرفی شده است. اکنون سازمان امور مساجد پیامبر اعظم (ص) فرش‌های قدیمی مسجد را با فرش‌های میکروچیپ پیشرفته نوسازی کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این فرش‌ها بسیار تمیز و استریل هستند و به صورت شبانه روزی از آنها مراقبت می‌شود. فرش‌های مورد استفاده در مسجد النبی، فرش‌های مرغوب و از دسته فرش‌های مجلل عربستان سعودی هستند.

این فرش‌ها یک ویژگی منحصر به فرد دارند و در آنها یک تراشه الکترونیکی وجود دارد که توسط RFID خوانده می‌شود. بنابراین به یک سیستم الکترونیکی مرتبط هستند که حاوی اطلاعاتی در مورد فرش از جمله ساخت، استفاده، مکان و زمان شستشو می‌باشند.

علاوه بر این، تراشه همچنین می‌تواند تعداد فرش‌ها را بشمارد و هر نمونه را به‌صورت جداگانه با چاپ داده‌های کالا در یک کدگذاری دیجیتالی «بارکد» شناسایی کند. این امر امکان ردیابی فرش‌ها را با سهولت و شامل جزئیات انتقال فرش در داخل و خارج مسجد فراهم می‌کند.

بسیاری از بازدیدکنندگان و نمازگزاران مسجد النبی، آژانس را وادار کردند که توجه ویژه‌ای به فرش آنجا داشته باشد. با اجرای برنامه‌های دوره‌ای توسط اداره ضد عفونی و فرش، از آنها به طور ویژه‌ای مراقبت‌های می‌شود. این تلاش‌ها بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای است که توسط آژانس امور مساجد پیامبر اکرم (ص) برای بهبود خدمات در مسجد النبی به همه بازدیدکنندگان و نمازگزاران ارائه می‌شود.

فرش‌های میکروچیپ مسجدالنبی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×