اخبار فرش ماشینی

سهم صنایع نساجی ایران از تجارت جهانی نساجی کمتر از دو صدم است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 رئیس اتاق اصناف با اشاره به ۱۳۰۰ میلیارد دلار تجارت صنعت نساجی در دنیا اشاره کرد و گفت : سهم ما از این مقدار فقط ۶۴ میلیون دلار است که کمتر از دو صدم درصد می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، علی فاضلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که به موضوع آسیب شناسی مد ولباس پرداخت افزود : بخش اصناف تا به امروز در تدوین سیاست ها نقشی نداشته است و البته در دو سال اخیر با رویکرددولت مبنی بر برون سپاری ، وزارت ارشاد موفق شده است این برون سپاری را در کمترین زمان انجام دهد .

وی گفت : تا به امروز ما به عنوان مجری سیاست های تدوین شده در مجموعه اقتصادی کشور عمل می کردیم اما از امروز باید به سراغ کارهای دیگر برویم .

فاضلی با اشاره به اینکه ما در کشور برندینگ کم داریم یا اصلا نداریم گفت : بیشتر مطیع تبلیغات خارج از کشور هستیم .وی افزود : آنقدر که شبکه های ماهواره ای در خصوص کارهای فرهنگی ما کار کرده اند خودمان کمتر کار کرده ایم .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتاق اصناف در خصوص صنعت پوشاک به ذائقه مخاطب اشاره کردو گفت : بخش اعظم لباسهای موجود در بازار از راههای غیر قانونی وارد بازار مصرف می شود که باید این بخش را جدا کرد .وی گفت : همچنین نظام طراحی در تولید داخل کمترین نقش را دارد و اصولاً طراح ما کار حرفه ای نمی کند و پس از گذراندن تحصیلات مربوطه کمتر وارد این حیطه می شود .

رئیس اتاق اصناف گفت : هنگامی که کشورهایی نظیر ترکیه ، چین وحتی آمریکا سرمایه گذاریهای وسیعی در این زمینه کرده اند و می کنند ما کمترین تحرک را داریم .وی گفت : ما در جهت کارهای زیربنایی در صنعت نساجی قدم برنداشته ایم که البته الان با رویکرد جدی، بخش اعظمی از بودجه اصناف به موضوع فرهنگ اختصاص داده شد .

فاضلی با اشاره به اینکه ما راهبرد معینی در بخش حلقه بین صنایع کوچک و بزرگ وهمچنین تامین و توزیع نداشته ایم گفت : در این زمینه خوب عمل نشده و کارگروه این مورد را پیگیری و در دستور کار قرار داده است .

وی به برخی مشکلات در زمینه صنعت نساجی و همچنین موضوع تولید وتوزیع از جمله دستفروشان و ورود کالای قاچاق اشاره کرد وگفت : تا کنون عزم و اراده ای برای ساماندهی این موارد وجود نداشته با این حال در رویکرد جدید اراده بر این است که مجموعه دولت با بخش خصوصی همکاریهای لازم را انجام دهد و با قاچاق مبارزه کند .

فاضلی همچنین گفت:نرخ تعرفه های تبلیغات در تلویزیون بسیار بالاست و ما از این بابت از رسانه ملی کمک می خواهیم .وی افزود : یکی از کارهایی که به آن خواهیم پرداخت ساماندهی دو بخشی است که تا کنون مورد حمایت نبوده است .

رئیس اتاق اصناف در این زمینه به بخش طراحان لباس و مزون ها اشاره کرد و گفت : این دو بخش درست شناسایی نشده اند و نخستین کار ما این است که برای این دو بخش ساختاری طراحی و آن را ساماندهی کنیم .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×