اخبار نساجی

خبرگزاری میراث فرهنگی هیچ ربطی به دولت ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که خبرگزاری میراث فرهنگی هیچ ربطی به دولت و سازمان میراث فرهنگی ندارد، گفت: اخبار و اطلاعات سازمان میراث فرهنگی در پورتال این سازمان منتشر می شود و خبرگزاری میراث فرهنگی که در دولت هشتم راه اندازی شده است هیچ ارتباطی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.

مسعود شریفی با اشاره به اقدام اخیر روزنامه کیهان در انتساب اخبار جهت دار به سازمان میراث فرهنگی افزود: متاسفانه تشابه اسمی خبرگزاری میراث فرهنگی با نام سازمان، برای چندمین بار مشکل آفرین شد و روزنامه کیهان در مورخ ۲۷ اردیبهشت همه مطالب این خبرگزاری درباره شهر کتاب را به سازمان میراث فرهنگی و دولت نسبت داده است، در حالی که خبرگزاری میراث فرهنگی هیچ ربطی به دولت و سازمان میراث فرهنگی ندارد. وی با انتقاد از مسئولان کیهان در برخورد با تقاضای انتشار جوابیه سازمان اظهار داشت: روزنامه کیهان بر اساس مفروضی غلط، مطالب خبرگزاری میراث فرهنگی را به دولت و سازمان نسبت داده و بر اساس این مفروض غلط هرچه خواسته علیه دولت و سازمان میراث فرهنگی نوشته است، اما متاسفانه پس از انتشار نیز به رغم ارسال جوابیه سازمان از طریق ایمیل و نمابر و حتی ارائه حضوری جوابیه به دبیرسرویس سیاسی این روزنامه و تاکید مکرر مبنی بر انتشار جوابیه برای روشنگری اذهان عمومی، شاهد خودداری انتشار جوابیه با وجود گذشت چندین روز از انتشار آن مطلب بوده ایم و این برخورد کیهان نه تنها غیر حرفه ای، بلکه مغایر با موازین اخلاقی و قانون مطبوعات است.
وی افزود: موضعگیری های این خبرگزاری در شرایط مختلف کشور کاملاً واضح بوده و ربط دادن آن به سیاست دولت های نهم و دهم و سازمان میراث فرهنگی اشتباه است.

شریفی تصریح کرد: روزنامه کیهان و بعضی رسانه ها این خبرگزاری را متعلق به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانسته و موضوع را به فتنه جریان سبز ربط داده اند، در حالی که کاملاً واضح و مبرهن است که این خبرگزاری متعلق به همان طیف بوده و ربطی به دولت کنونی ندارد.

وی تصریح کرد: خبرگزاری موسوم به «خبرگزاری میراث فرهنگی» (CHN.ir) از سال ۸۱ و در دولت هشتم با استفاده از رانتی که به آن اعطا شد، تاسیس گردید. از سویی این خبرگزاری خصوصی از حمایت های مالی کلان سازمان میراث فرهنگی در دولت هشتم برخوردار بود. البته این حمایت های غیرقانونی در دولت نهم قطع و از این زمان به بعد، موج مطالب انتقادی این خبرگزاری علیه سازمان آغاز شده است که تاکنون نیز ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×