اخبار فرش ماشینی

فرش ماشینی یکی از مهمترین اقلام صادراتی استان زنجان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

.

به نقل از سازمان صنایع و معادن استان زنجان، محمد‌علی عابدینی میزان اشتغال‌زایی طرح‌های صنعتی یاد شده را برای ۲ هزار و ۳۶۵ نفر اعلام کرد.

وی گفت: بیشترین زمینه فعالیت این طرح‌های صنعتی شامل محصولات کانی غیر‌فلزی به تعداد ۳۴ فقره، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها ۲۵ فقره و ساخت فلزات اساسی به تعداد ۲۱ فقره است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان این طرح‌های صنعتی در شهرستان‌های زنجان ۴۵ واحد صنعتی، ابهر ۲۶ واحد صنعتی و خدابنده ۹ واحد صنعتی استقرار یافته‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در این استان بالغ بر ۹۹۱ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۳۱ هزار و ۹۴۵ نفر مشغول فعالیت هستند.
عابدینی افزود: همچنین در طی سال گذشته ۱۶۹ میلیون و ۷۲۶ هزار دلار کالای صنعتی و معدنی از استان زنجان به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان روند صادرات استان در بخش صنعت و معدن را رو به رشد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان صادرات کالاهای صنعتی و معدنی در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.
وی میزان صادرات در ۳ ماهه چهارم سال گذشته را نیز بسیار مطلوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: ۵۰ میلیون و ۲۳۷ هزار دلار کالا در ۳ ماه چهارم سال گذشته صادر شده‌ که این رقم در مقایسه با سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان در مورد صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز گفت: از برنامه‌های پیش روی این سازمان گسترش صادرات این خدمات است، که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالای آن، نشانگر توان بالای متخصصین کشورمان نیز است.

وی در مورد مهم‌ترین اقلام صادراتی استان گفت: شمش روی، ترانسفور ماتور، خاک رنگبر، الیاف پلی پروپلین و منسوج نبافته، انواع نخ، تافی و بیسکویت، فرش ماشینی، سکسیونر و کلید برق، موتور‌سیکلت دنده‌ای، سیمان، پارچه فاستونی و خدمات فنی و مهندسی و ده‌ها کالای صنعتی دیگر از استان زنجان به خارج از کشور صادر شده است.
‌عابدینی کشورهای مقصد کالای صنعتی و معدنی استان را متعدد اعلام و خاطرنشان کرد: آمریکا، هند، امارات‌، سنگاپور، آلمان، ایتالیا، ترکیه، تونس، الجزایر، کانادا، استرالیا، عراق، غنا، افغانستان، ارمنستان، عربستان و چین از جمله بازارهای مقصد کالاهای صنعتی و معدنی استان زنجان هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×