اخبار نساجی

هزینه روزانه نگهداری تهران

همراهان نیوز: معاون مالی و اداری شهرداری تهران هزینه روزانه نگهداری شهر تهران را شش تا هفت میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی از تامین این هزینه ها، باید با مشارکت های مردمی در پرداخت عوارض های شهری تامین شود.

“حسین محمد پورزرندی” با اعلام نقش ۳۲ درصد درآمدهای پایدار در کل بودجه شهرداری تهران اظهارداشت: هرچه بر میزان درآمدهای پایدار شهری افزوده شود، توسعه شهر پایدار تر و برنامه ریزی توسعه شهری ، مدون تر می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای تامین هزینه های شهر نیازمند کمک و مشارکت مستقیم شهروندان است، اهدای جوایز خوش حسابی را اقدامی در جهت تشویق بیشتر مردم به پرداخت عوارض دانست و اظهارداشت: معتقدیم پرداخت عوارض های شهری باید تبدیل به فرهنگ میان شهروندان تبدیل شود و همانگونه که شهروندان شارژ ماهانه ساختمان محل سکونت را پرداخت می کنند، پرداخت عوارض شهری که نوعی حق شارژ شهر است نیز باید صورت گیرد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران هزینه سالانه نگهداشت شهر تهران را بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد که این هزینه با احتساب جمعیت ۱۰ میلیون نفری شهر تهران، سرانه ۲۰۰ هزارتومانی را برای هر شهروند شامل می شود و این درحالی است که هم اکنون شهرداری حداقل هزینه ممکن را از شهروندان دریافت می دارد.

پورزرندی گفت: امروز تهران تبدیل به یک کارگاه عمرانی بزرگ در احداث مکرر بزرگراهها، معابر، تونل های مترو، تقاطع های غیر همسطح، بوستان ها و … شده است که تداوم فعالیت آنها نیاز به تامین منابع مالی پایدار در شهر دارد و پرداخت به موقع عوارض از سوی مردم، می تواند مشکلات تامین هزینه های شهر را کم کند.

به گزارش فارس،وی با اشاره به شفاف شدن سیستم حسابداری شهرداری تهران در سال های اخیر خاطرنشان کرد: شاید برای گروهی از مردم این سوال پیش آید که عوارض پرداختی آنها به شهرداری در کجا هزینه می شود که شفاف شدن سیستم حسابداری شهرداری و ارائه گزارش های مستمر مالی، مردم را در جریان هزینه کردهای شهر قرار داده و اعتماد آنها به شهرداری را بیشتر کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×