اخبار نساجی

قاچاق، ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد ملی می زند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قاچاق، ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد ملی می زند

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این که پدیده قاچاق ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد ملی می زند، گفت: اما در این زمینه توجه به معیشت مردم و مرزنشینان یکی از دغدغه های اصلی مسوولان و نظام است.

به گزارش ایرنا،’فداحسین مالکی’ روز دوشنبه در نشست استانداران و روسای کمیسیون های مبارزه باقاچاق کالاوارزاستانهای غرب وشمال غرب کشور،بربرقراری نظم و امنیت در نقاط مرزی کشور تاکید کرد و گفت: با اجرای طرح های زودبازده و فعال شدن مردم در مناطق مرزی، شاهد برقراری نظم و امنیت در مناطق مختلف مرزی کشور خواهیم بود.

وی بر رفع زمینه های قاچاق کالا از کشور به کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: حذف موازی کاری دستگاه های مختلف در پایانه های مرزی ، اصلاح امور و تسریع عملیات واردات و صادرات در گمرکات کشور ، در جلوگیری از قاچاق کالا به خارج از کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا تابع متغیرهای زیادی است، گفت: با این حال با تشکیل کمیته های مربوطه و رصد مسایل مختلف کشورهای همجوار ، درصدد هستیم با ارایه راه کارهای مناسب و تاثیرگذار به هر نحوی که شده از قاچاق کالا جلوگیری کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز در عین حال تاکید کرد: با اجرای سازوکارهای مناسب، قاچاق دام به کشورهای همسایه کاهش پیدا کرده ،به طوری که هم اکنون به هیچ عنوان اجازه خروج دام از کشور را نمی دهیم.

وی تصریح کرد: کنترل مرزها توسط نهادهای ذیربط زمینه حل مشکلات اقتصادی مرزها را فراهم آورده است و خوشبختانه هم اکنون در مرزهای کشورمان شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

‘عباس معمارنژاد’ رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به منظور جلوگیری از قاچاق کالا ، بر مدیرت واحد مرزی تاکید کرد و گفت: هم اکنون یکی از مشکلات موجود در مرزهای کشور عدم مدیریت واحد مناطق مرزی است که این مساله سبب شده هرکدام از نهادهای مستقر در مرزهای کشور تابع مقررات خود باشد.

وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز و تعامل با نهادهای مرزی، معضلات و مشکلات این مناطق را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، ‘ علی عبداللهی ‘ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به تشدید تحریم های اقتصادی توسط کشورهای غربی ، کنترل ۱۵۴ نقطه مرزی در کشور مشکلاتی دارد که تنها با اجرای قوانین ومقررات لحظه ای می توانیم حجم قاچاق کالا در مرزهای کشور را کاهش دهیم.

وی افزود: سوخت یک سرمایه ملی است و با ارایه سیستم های جدید، کنترل دقیق مرزها و صدور دستورالعمل های مناسب می توانیم از قاچاق آن به کشورهای همسایه جلوگیری کنیم.

‘مهدی ابویی’ معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست بر مدیریت واحد مرزها تاکید کرد و گفت: طرح اجرای مدیریت واحد مرزها به رییس جمهوری ارایه شده است ، تا با مدیریت واحد مرزی نهادهای ذیربط بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی اظهار داشت:هم اکنون مبارزه با قاچاق دام و سوخت به خارج از کشور تشدید شده ، به طوری که در بسیاری از مناطق مرزی قاچاق دام و سوخت به خارج متوقف شده است.

وی سپس بر تامین نیازهای پایانه های مرزی کشور تاکید کرد و گفت: تامین امکانات رفاهی مورد نیاز در پایانه های مرزی ،احترام به مرزنشینان کشورمان است تا بتوانیم نظم و انضباط خوبی را در مناطق مرزی حاکم کنیم.

نشست استانداران و روسای کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانهای غرب و شمال غرب کشور امروز به منظور جلوگیری از قاچاق کالا ، دام و فرآورده های نفتی از کشور به کشورهای همسایه برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×