اخبار نساجی

هدف گذاری سازمان صنعت و معدن برای صادرات ۳ میلیارد دلاری آذربایجان شرقی

 

 

حسین نجاتی با اشاره به تحقق صادرات ۲ میلیارد دلاری این استان در سال گذشته افزود: در سال جاری نیم میلیارد دلار از سهم افزایش صادرات غیرنفتی کشور به آذربایجان شرقی سپرده شده اما این استان افزایش یک میلیارد دلاری را دنبال می کند. وی با اشاره به توانمندی های صنعتی، معدنی و تجاری آذربایجان شرقی نسبت به تحقق این سهم ابراز امیدواری کرد و گفت: صادرات غیر نفتی ۲ میلیارد دلاری این استان در سال گذشته با وجود تحریم ها و فروش نرفتن مواد معدنی و فرش های دستبافت صورت گرفته است. وی افزود: صنایع معدنی به ویژه سنگ های تزئینی، صنایع شیمیایی، فرش و صنایع دستی،صنایع فلزی و کشاورزی جزو صنایع مزیت دار استان برای صادرات است.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

نجاتی گفت: با ایجاد رونق تولید در این بخش ها علاوه بر ایجاد اشتغال می توان تقویت صادرات غیرنفتی را در این استان محقق کرد. کنسانتره مس و فرش دستبافت تبریز ظرفیتی بی بدیل برای افزایش صادرات غیر نفتی این استان در سال جاری است. آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در سال جاری به عنوان آزمونه (پایلوت) اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شده و ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی به ریاست استاندار راه اندازی واحدهای راکد صنعتی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیرنفتی این استان را در دستور کار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×