اخبار نساجی

سازمان حمایت باید منحل شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان پوشاک گفت: با حضور شورای رقابت و در شرایطی که بازار رقابتی است قیمت‌گذاری توسط سازمان حمایت بی‌معنی است و این سازمان باید در سازمان دیگری ادغام شود چرا که حضور آن در این شرایط کاملا بی‌معنی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در محل اتحادیه صادرکنندگان پوشاک و نساجی ایران اظهار داشت: صنعت نساجی هم مثل سایر صنایع ما مشکل دارد اما باید توجه داشته باشیم که مزیت این سازمان بالا است چرا که از سهم ۱۹ درصدی صنعت در تولید ناخالص داخلی ۴ درصد مربوط به صنایع نساجی است.
وی با بیان اینکه ما سالانه ۱.۲ میلیارد متر مصرف پارچه داریم گفت: این صنعت نیازمند بازنگری است و باید توجه داشته باشیم در برخی کالاها که ما مزیت بالایی داریم ترک‌ها و چینی‌ها حرفی برای گفتن در بازار ما ندارند که می‌توان به بازار مانتو اشاره کرد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ادغام وزارت صنایع و بازرگانی گفت: ادغام به نفسه کار خوبی نیست و در سیاست‌های مدیریتی، سیاست موفقی به حساب نمی‌اید اما در خصوص صنعت نساجی ادغام می‌تواند به این صنعت کمک کند چرا که مشکل این صنعت بازار است، ادغام می‌تواند دوگانگی سیاست‌ها بین وزارت بازرگانی و وزارت صنایع را از بین ببرد.
وی افزود: نگاه وزارت صنایع در مدت زمان گذشته جایگزین واردات به جای تولید بوده است و این وزارتخانه از طرح‌هایی مثل ایران کد، طرح شبنم حمایت نمی‌کرده که این ادغام می‌تواند باعث هماهنگی بیشتر در سیاست‌های تجاری و صنعتی شود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان پوشاک با بیان اینکه با سیاست‌های مالیاتی می‌توان از فروش پوشاک داخلی حمایت کرد، گفت: ادغام می‌تواند مشکل نرخ ارز را حل کند.
وی افزود: در سازمان حمایت و در روند قیمت گذاری این سازمان چیزی به نام برند مطرح نیست و هزینه تمام شده بازار سیداسماعیل در خصوص برندهای مطرح و بزرگ نیز لحاظ می‌شود.
حسینی گفت: با تشکیل شورای رقابت حضور سازمان حمایت بی‌معنی است و این برخوردهایی که سازمان حمایت می‌کند اصلا به نفع تولید نیست چرا که وقتی بازار رقابتی است دیگر قیمت‌گذاری نمی‌تواند مطرح باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×