اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

فعالیت واحدهای فرش ماشینی آران و بیدگل; بدون توقف ولی با ظرفیت کمتر

مدیر هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی:

فعالیت واحدهای تولیدی فرش ماشینی آران و بیدگل بدون توقف ولی با ظرفیت کمتر ادامه می یابد
مهندس عبدالرحیم مفیدی با اشاره به مشکلات کنونی پیش روی واحد های تولید فرش ماشینی و کاهش تولید تعدادی از واحدهابه علت کمبود مواد اولیه اظهار داشت: با پیگیری ها و مذاکراتی که با مسئولان حوزه صنعت و تجارت کشور انجام شد، قول های مساعدی برای تخصیص ارز جهت تامین مواد اولیه شرکت های ریسندگی و فرش داده شده است.

وی افزود: درصورت تحقق وعده مسؤلین در رفع مشکلات، شرکتها می توانند کماکان به کار خود ادامه دهند وگرنه علیرغم میل باطنی صاحبان صنایع، به تدریج تولید کاهش خواهد یافت و نخواهند توانست پاسخگوی تعهدات خود باشند.
مفیدی در رابطه با گرانی مواد اولیه شرکتهای ریسندگی BCF گفت: خوراک پتروشیمی ها با دلار ۳۸۰۰ تومانی است ولی تولید آنها به قیمت ارز آزاد در بازار فروخته می شود ولی متاسفانه مسئولین به این مساله رسیدگی نمی کنند.
وی همچنین گفت: با توجه به نقدی شدن مواد اولیه ، شرکتهای فرش تصمیم به فروش نقدی گرفته اند.

شایان ذکر است که اخیرا جمعی از صاحبان صنایع فرش ماشینی مستقر در آران و بیدگل در بیانیه ای، اعلام کردند که علی رغم وجود برخی مشکلات، به تولید محصولات خود ادامه می دهند.
در این بیانیه آمده است: با توجه به اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی و همچنین سفر مسولان ذیربط به شهرستان دارالشهدای آران وبیدگل، به اطلاع می رساند در حال حاضر این قطب بین المللی با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اصلی تولید خود به دلیل مشکلات ارزی و مواد اولیه به تولید خود در راستای منویات مقام معظم رهبری و در سال حمایت از کالای ایرانی ادامه داده و امیدواریم دلسوزان قشر زحمتکش کارگر هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع وپیش روی این صنعت، گامهای موثری را برداشته و شاهد شکوفایی هرچه بیشترآن باشیم.

 

با سپاس از : خبرگزاری نسل فردا آران و بیدگل

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×