اخبار نساجیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

نصیر بهزاد؛ مدیر روابط عمومی شهر آفتاب؛ مخالفتی از سوی سازمان توسعه تجارت صورت نگرفته

نصیر بهزاد؛ مدیر روابط عمومی مجموعه شهر آفتاب

هیچ گونه مخالفتی از سوی مسئولین سازمان توسعه تجارت صورت نگرفته است.

 

در پی برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی، کفپوش و صنایع وابسته در مجموعه شهرآفتاب به سراغ مسئولین این مجموعه رفتیم و در همین زمینه گفت‌وگویی داشتیم با روابط عمومی مجموعه شهرآفتاب جناب آقای نصیر بهزاد و نظرات ایشان را در رابطه با نمایشگاهی که قرار است ۱۷ الی ۲۰ مرداد در مجموعه شهر آفتاب برگزار گردد جویا شدیم. نمایشگاهی که سر و صدای زیادی هم از طرف مسئولین هم تولیدکنندگان به همراه داشته است. اعتراضات بسیاری نیز درمورد فاصله زمانی و یکسان بودن این رویداد با نمایشگاهی که قرار هست کمتر از یک ماه دیگر نهمین دوره آن در مجموعه سایت چمران (محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی)برگزار گردد صورت گرفته‌است.

 

جناب آقای نصیری صحبت‌هایی مبنی بر مخالفت مسئولین وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت با برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی شهر آفتاب در مرداد ماه هست. چه دلیلی برای برگزاری در این تاریخ در فاصله ۲۴ روز مانده به نمایشگاه شهریور ماه هست؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برای برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت نه تنها تاکنون هیچ گونه مخالفتی از سوی مسئولین سازمان توسعه تجارت صورت نگرفته است بلکه هر زمان که نیازی به همکاری فی ما بین بوده خوشبختانه این اقدام به بهترین وجه صورت گرفته است.

شهر آفتاب
شهر آفتاب

طبق گفته درخواست دهندگان برای این نمایشگاه آن‌ها دو تاریخ پیشنهاد داده بودند که با تاریخ مرداد ماه موافقت شده است؟ استدلال شهرآفتاب برای پذیرش این تاریخ چیست؟

تاریخ‌های تعیین شده برای نمایشگاههای شهر آفتاب در هیأتی ویژه بررسی می‌شود که این هیأت با انتخاب زمان‌های مناسب جهت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف آشنایی کامل دارند و به همین دلیل انتخاب زمان برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کف‌پوش شهر آفتاب بر اساس مقررات نمایشگاه شهر آفتاب تعیین شده و مشکلی برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه ایجاد نخواهد کرد.

 

آیا بهتر نیست برای برگزاری نمایشگاه با سایر نهادها هماهنگی های لازم صورت گیرد تا در این میان تولیدکننده در این وضعیت بازار ضررهای سنگینی نپردازد؟

برای برگزاری هر نمایشگاه در شهر آفتاب با مسئولین ذیربط، دست اندر کاران نمایشگاه مورد نظر و اتحادیه‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد که در مورد بر پایی نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کف پوش این اقدام انجام شده است.

 

به عقیده تعدادی زیادی از تولیدکننده‌گان فرش ماشینی این نمایشگاه ضربه سنگینی به صنعت نساجی وارد خواهد کرد. من جمله اینکه نگاه شرکت‌های خارجی نسبت به صنعت نمایشگاهی منفی می‌شود. شرکت‌ها دچار سردرگمی و تردید برای در این دو نمایشگاه شده‌اند. نظر شما چیست؟

بر پایی نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کف‌پوش خواهد توانست یکی از موثرترین موفقیت‌های مهم در زمینه توسعه صنعت فرش ماشینی و موکت و صادرات آن ایجاد نماید و طبعاً با این توفیق دید شرکت‌های خارجی نسبت به صنعت کشور و توسعه صادرات غیر نفتی مثبت‌تر از گذشته خواهد شد.

 

درواقع به قول مسئولین دولتی یک نوع بدعهدی در این نوع برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب وجود دارد. اینکه توافق شده نمایشگاه‌های مشابه درصورت اخذ مجوز با فاصله حداقل شش ماه با نمایشگاه سایت چمران برگزار گردد که متأسفانه نه در نمایشگاه مرداد فرش و نه در نمایشگاه لوازم‌التحریر هفته گذشته این مسئله دیده نمی‌شود.

به کار بردن واژه بد عهدی به نظر می‌رسد از سوی آن رسانه مطرح شده است در حالی که این تعبیر واقعیت نداشته و تاکنون چنین مذاکره‌ای و قولی بین نمایشگاه بین المللی تهران و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب انجام نشده است اما برای رعایت حقوق برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها مقرر شده است که به زودی فاصله زمانی مناسبی بین نمایشگاه‌های مشابه تعیین گردد.

 

 

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×