اخبار فرش ماشینی

فرش و دور نگه داشتن آلرژی ها

 

بر طبق تصور همگان بیماران آسم و یا افرادی که ار بیماری آلرژی رنج میبرند باید از فرش در محیط  زندگی خود دوری کنند تا دچار مشکلات تنفسی و آلرژی نشوند در حالی که این تصور اشتباه است و خلاف آن اثبات شده است.

تحقیقات گسترده نشان می دهد فرش های استاندارد باعث افزایش کیفیت هوا می شوند و می توانند مانند یک دام برای نگه داشتن گرد و خاک و مواد آلرژی زا عمل کنند و هوای قابل تنفس بهتری برای ما فراهم کنند.

درواقع خاب فرش بسیاری از مواد ریز ، گرد و غبار ، پوست و موی حیوانات خانگی و … را در خود نگاه می دارد تا به وسیله اولین مکش جاروبرقی یا سایر وسایل تمیز کننده پاک شوند. کفپوش های دیگر که مانند فرش دارای خاب نیستند موجب بازگشتن این مواد و گرد و غبار ریز به هوای تنفس در محیط می شوند.  فرش دارای کمترین ترکیبات فرار و پخش شونده در فضا در مقایسه با سایر کفپوش ها می باشد و یکی از کمترین مواد تولید کننده ذرات پخش شونده در هوا مورد مصرف در صنایع ساختمانی و نوسازی است.

 

موسسه سی آر آی آمریکا به عنوان یک مرجع در استانداردسازی و بازیافت فرش ها در ایالات متحده آمریکا اقدام به ارائه لیبلی با نام GREEN LABLE PLUS    می کند که در آن فرش های استاندارد بدون هیچ گونه انتشار آلودگی در هوا و … مجاز به دریافت آن هستند. شرکت هایی که به طور دلخواه و داوطلبانه برای دریافت این گواهی نامه اقدام می کنند باید به کاهش هرگونه عاملی که  در آلودگی و کیفیت هوا تاثیر منفی دارد پایبند و متعهد باشد و نشان دهنده این است که قبلا این فرش در آزمایشگاه های مجهز و مستقل خصوصی مورد بررسی قرار گرفته و آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×