اخبار فرش ماشینی

‏ مد و طراحی : ‌کریستالهای برفی بنتلی‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

طبیعت هموره منبعی فناناپذیر برای الهام گرفتن و الهام دادن بوده است . منظره برفی همیشه زیبا است اما این تنها چشم انداز برف نیست که عکاسان و طراحان را به سوی خود جذب می کند بلکه خود دانه های برف نیز جزو زیباترین طرح ها در طبیعت محسوب می شوند به گونه ای که هنرمندان بسیاری با الهام از آنها به خلق اثر هنری مبادرت کرده اند .

البته طرح های دانه های برف آنقدر غنی ،ساده و زیبا هستند که خود به تنهایی نیز احساس برانگیز و تاثیر گذارند و این واقعیت را می توان در عکس های ویلسون بنتلی مشاهده کرد. عکاسی از دانه های برف توسط ویلسون بنتلی شروع شد . او که برای جشن تولد ۱۵ سالگی خود یک میکروسکوپ از والدینش هدیه گرفته بود بادیدن کریستالهای زیبای برفی مجذوب آنها شد و تا بدانجا پیش رفت که والدینش مجبور شدند در ۱۹ سالگی برای او یک دوربین تهیه کنند تا او بتواند از کریستالها عکاسی کند . خوب اینکار برای او ساده نبود اما بلاخره او توانست با کمی ابتکار و خلاقیت و با بهره گیری از تعدادی چرخ ، محور و طناب و هماهنگ ساختن دوربین و میکروسکپ خود و استفاده از یک سینی چوبی رنگ شده از کریستالهای برف تصویر تهیه کند . عکس هایی که در سی دیماه سال جاری در حراجی عتیقه جات وال هامر در نیویورک در معرض فروش قرار گرفتند . ونتلی هزاران تصویر از کریستالهای برف تهیه کرد که بنا به گفته کنت لیبرتچ استاد فیزیک دانشگاه کالیفرنیا همچنان از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند .

بنتلی در باره تصاویر خود به یک مجله گفته است : زیر میکروسکوپ متوجه معجزه دردانه های برف شدم و تصمیم گرفتم این معجزه را به همه نشان دهم . بنتلی بیش از ۵۰۰۰ تصویر از دانه های برف تهیه کرد که نزدیک به ۲۰۰۰ عدد از آنها در کتاب او منتشر شده اند. بنتلی همزمان با انتشار کتاب خود درمیان برف و کولاک شدید گذشت اما آرزوی خود را که همانا نمایش معجزه دانه های برف بود محقق ساخت .

مجموعه زیر تصاویری از معجزه دانه های کریستال بنتلی است . امید واریم از دیدن آنها لذت ببرید و از طرح های شگفت انگیز آن الهام بگیرید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×