اخبار فرش ماشینی

۲۰ میلیارد ریال به ایجاد شهرک تخصصی فرش در خراسان شمالی تخصیص یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمدرضا باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با اختصاص این اعتبار انتظار می رود خدمات زیرساختی این شهرک تخصصی تکمیل و کار خاکبرداری طرح به انجام برسد.

وی در خصوص وضعیت کنونی شهرک تخصصی فرش دستباف خراسان شمالی گفت: اکنون کار بازگشایی معابر و آبرسانی طرح انجام و برای برقرسانی به شهرک مناقصه برگزار و پیمانکار اجرای آن نیز انتخاب شده است.

ساخت شهرک تخصصی فرش دستباف در بجنورد در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار و با اعتبار اولیه سه میلیارد ریال اوایل تیر سال ۹۱ آغاز و طبق برنامه پیش بینی شده قرار است مرحله نخست آن تا میانه سال ۹۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین طبق برنامه در این شهرک واحدهای موزه فرش با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع، کارگاههای تهیه مواد اولیه فرش دستباف با زیربنای ۱۷ هزار و ۲۴۰ مترمربع، بازارچه، انبار و واحدهای تجاری در مجموع با زیربنای چهار هزار و ۵۳۰ مترمربع و ساختمان آموزشی و اداری با زیربنای هزار مترمربع ساخته ‌می شود.

۲۱ هزار بافنده فرش دستباف و ۱۰۸ تعاونی ثبت شده قالیبافی در خراسان شمالی سالانه حدود ۴۰۰ هزار مترمربع فرش تولید می‌ کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×