گزارش نمایشگاه ها

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی(ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات) اصفهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر جامعه متخصصین نساجی ایران: برگزاری نمایشگاه نساجی، فرصت مراودات تجاری و فنی را فراهم می کند

دبیر و عضو هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان از ۲۴ تا ۲۷ دی ماه سال جاری، اظهار کرد: تعداد افراد متخصص و فعال در این صنعت سودمند که امکان سفر به خارج از کشور و حضور و آشنایی با جدیدترین محصولات و ماشین آلات نساجی را دارند، اندک است و در این شرایط برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی در داخل کشور اقدامی بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

بهرام حریری در گفت و گو با واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: برپایی این نمایشگاه تخصصی به ویژه در استان اصفهان که از دیرباز به عنوان قطب صنعت نساجی در سطح کشور محسوب می شود، این فرصت را در اختیار متخصصین و صنعتگران کشور قرار می دهد که مراودات تجاری و فنی خود با شرکت های حاضر در نمایشگاه را آغاز کرده و یا بسط و توسعه دهند.

وی با درخواست از فعالان صنعت نساجی برای ارایه جدیدترین تکنولوژی و دستگاه های خود در نمایشگاه اصفهان گفت: نیروهای متخصص ایرانی در همه جای دنیا زبانزد هستند و حرکت های ارزشمندی از خود به جا گذاشته اند ولی با توجه به اینکه ظرفیت تولید ماشین آلات نساجی در ایران محدود است و خط تولید این ماشین آلات برای تولید با حجم بالا برنامه ریزی می شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد، بسیاری از کشورها فقط تأمین کننده ماشین آلات نساجی و تعداد کمتری تولیدکننده محصولات هستند.

لزوم همکاری مشترک تولید ماشین آلات نساجی خارجی در ایران

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تأکید کرد: در شرایط پساتحریم لازم است این امکان را در اختیار شرکت های تولیدی بزرگ جهان قرار دهیم تا در زمینه تولید ماشین آلات نساجی با ایران همکاری مشترک داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چنین تجربه ای هم اکنون در کشور های ازبکستان و هند در حال اجراست، تصریح کرد: ساخت ماشین آلات در اروپا به دلیل هزینه نیروی انسانی و سایر موارد، چندان توجیه اقتصادی ندارد و اروپا در حال سوق دادن تولید ماشین آلات به کشورهای در حال توسعه است که ایران نیز می تواند استفاده مناسبی از این فرصت داشته باشد.  

وی تأکید کرد: ایران به منظور رونق و حتی اوج گرفتن صنعت نساجی که بعد از صنعت نفت اشتغال زاترین صنعت به شمار می رود، نیازمند ثبات در سیاست خارجی و سیاست های اقتصادی خود است.

وی با اشاره به نظر برخی متخصصین که از ورشکستگی صنعت نساجی در کشور سخن می گویند، اظهار داشت: ایران با داشتن حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت، از بازار مصرفی خوبی برای محصولات این صنعت برخوردار است و دورنمای خوبی در صنعت نساجی خواهد داشت.

به گفته وی در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی در صنعت نساجی کشور صورت نگرفته و خلأ تولید ایجاد شده اما با حمایت دولت از این بخش می توان به آینده امیدوار بود.

حریری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی اصفهان گفت: اگر فعالان ماشین ساز این صنعت در کنار تولیدکنندگان به این نمایشگاه بیایند فرصتی برای آشنایی تولیدکنندگان با تازه های ماشین آلات و به منظور توسعه خطوط تولید فراهم می شود.

وی با اشاره به وجود رکود در صنعت نساجی همچون سایر بخش های صنعتی گفت: بیش از ۷۰۰ واحد نساجی بزرگ در سطح کشور به رغم وجود مشکلات عدیده در بخش نقدینگی و سرمایه در گردش، همچنان به تولید مشغول اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×