اخبار فرش ماشینی

گزارش مجله صنعت کهن از نمایشگاه ایتما آسیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایتما آسیا که امسال با نمایشگاه بین المللی نساجی چین ‏CITME 2008‎‏ به طور همزمان برگزار شد ۳۱ جولای مطابق با ۱۰ مرداد ۸۷ درهای خود را به روی اهالی نساجی بست.‏
این نمایشگاه که به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاههای نساجی در دنیا مطرح است امسال بسیار پر شور و متفاوت برگزار شد.

در نمایشگاه امسال ۱۳۶۸ شرکت کننده از ۳۰ کشور جهان و منطقه حضور داشتند. این نمایشگاه در ۱۱ سالن در فضایی به مساحت ۱۲۶۵۰۰ متر مربع و در مرکز بین المللی نمایشگاهی جدید شانگهای چین برگزار شد.
فضای خالص نمایشگاهی بیش از ۷۳۰۰۰ متر مربع و مهمترین کشورهای حاضر از لحاظ تعداد شرکت کننده به ترتیب کشورهای چین- ایتالیا- آلمان- تایوان و ژاپن بودند.
طبق آمارهای ارائه شده کشور چین بیش از ۳۳۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی- آلمان بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، ایتالیا ۷۲۰۰ متر مربع و سوئیس ۵۲۰۰ متر مربع از فضای نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.
این رویداد ۵ روزه بیش از ۸۰۰۰۰ بازدید کننده را به خود جذب کرد نکته بسیار جالب رشد ۱۵۰ درصدی تعداد بازدید کنندگان نسبت به دوره قبل ایتما آسیا در سنگاپور بود (سال ۲۰۰۵) ، البته تعداد زیادی از بازدید کنندگان از کشور چین به این نمایشگاه آمدند و تنها بیش از ۲۰% از بازدید کنندگان از خارج از چین و از ۹۶ کشور جهان بودند.‏

بازدید کنندگان اصلی این نمایشگاه از کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا بودند. در بین بازدید کنندگان کشورهای خارجی هند در رتبه اول قرار دارد.
ژاپن- کره- تایلند- ایران- اندونزی- پاکستان- ترکیه- ویتنام و بنگلادش در رتبه های بعدی قرار می گیرند. چین همچون گذشته نشان داد توانایی برگزاری رخدادهای بزرگ صنعتی را بدست آورده و می تواند مطابق با سخت تر ین قوانین و شرایط بین المللی برگزاری نمایشگاه در این حد را به خوبی انجام دهد. از طرفی نکته ای که همگان از جمله آقای رابرت، رئیس انجمن ماشین سازان اروپا ‏‎(CEMATEX)‎‏ نیز رضایت خود را از انجام آن اعلام کردند ترکیب دو نمایشگاه ایتما آسیا و نمایشگاه ‏CITME‏ چین بود که به خوبی برگزار گردید.‏
قائم مقام انجمن ملی نساجی و پوشاک چین ضمن موفق توصیف کردن نمایشگاه اظهار داشت این نمایشگاه در منطقه آسیا نقش بسیار مهمی در انتقال تکنولوژی های روز با بازار تولید آسیا دارد چرا که در سالهای اخیر صنایع نساجی به ویژه در آسیا روند رو به رشد و فزاینده ای را در جهت گذر از مرحله تولید سنتی و ماشین آلات فرسوده و استفاده از ماشین آلات با تکنولوژی بالا طی می کند.
مدیرعامل شرکت ژاپنی تویوتا در بخش نساجی گفت: من بسیار خوشحالم که در این نمایشگاه شرکت کردیم، به ویژه اینکه برای اولین بار در یک نمایشگاه در چین شاهد این هستیم که بازدید کنندگان مجبور هستند برای بلیط ورودی پول پرداخت کنند. وی این امر را نشاندهنده بازدید صنعتگران و تجار واقعی و تصمیم گیرندگان این صنعت در دنیا دانست. همچنین وی نیز برگزاری همزمان این دو برند نمایشگاهی را با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد دنیا اتفاقی خوب توصیف کرد.‏

آقای هنریش تروچلر از شرکت تروچلر اظهار داشت هر چند شرایط کلی و جهانی صنعت نساجی در ابتدای سال ۲۰۰۸ چندان مناسب نبوده و نزول کرده است اما نمایشگاه، نمایشگاه موفقی است و ما از این شرایط کاملاً راضی هستیم. همچنین ادغام این رویداد در یکدیگر نیز برای شرکت ها بسیار مناسب بود چرا که موجب می شود شرکت ها هزینه بسیار کمتری را صرف کنند در عین حالی که به اهداف خود که شرکت در نمایشگاه ایتما آسیا و بازار چین است می رسند. این تصمیم یک ایده جالب در شرایط اقتصادی موجود دنیا بوده است.
همچنین همانطور که در بالا ذکر شد حضور ایرانیان در این نمایشگاه نیز مانند گذشته پررنگ و محسوس بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×