اخبار فرش ماشینی

گزارشی از هشتمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین در تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هشتمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی از تاریخ بیست و هشتم آذرماه سال جاری به مدت ۴ روز با حضور انجمنها، اتحادیه‌هاوصاحبان صنایع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
مهشید منفرد مدیر پروژه نمایشگاه بین المللی رنگ،‌رزین و پوشش‌های صنعتی ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر ۱۵هزار مترمربع و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی کار خود برگزار شدو در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش نانو پوششها و پوشش‌های نوین و به طور کلی کمیت های آماری مربوط به نمایشگاه از یک رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود.‏
به گفته وی تعامل هرچه بیشتر میان‏ شرکت‌های داخلی و خارجی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه مذکور است تا از این طریق با ارتقای سطح کیفیت و کمیت کالاها این صنعت در جایگاه ویژه‌ای که شایسته آن است در سطح جهان قرار گرفته است.‏

روز پنجشنبه   ۲۸ آ ذرباحضور علی اکبر محرابیان وزیر صنایع ومعادن در محل دایمی نمایشگاه‏‎ ‎های بین المللی تهران گشایش یافت‎ .محرابیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت :میزان تولید رنگ در سال گذشته به رقم ۲۲۰هزار‎ ‎تن و حجم تولید رزین نیز به رقم ۱۷۰هزار تن رسید‎ .
‎وزیر صنایع ومعادن یادآور‎ ‎شد: در زمان حاضر ۷۵درصد مواد اولیه رنگ در داخل تولید می شود و بقیه وارداتی است ،‏‎ ‎اما با توجه به اینکه ایران یکی از تولید کنندگان بزرگ پتروشیمی محسوب می شود‎ ‎،انتظار می رود به تدریج با سرمایه گذاری لازم واردات مواد اولیه رنگ قطع شود‎ .

‎این مقام مسئول افزود: وزارت صنایع ومعادن از سرمایه گذاران در بخشهای مختلف‎ ‎استقبال می کند و علاقه مندان می توانند در سطح کشور به اداره های کل صنایع ومعادن‎ ‎در ۳۰استان کشور مراجعه کنند و آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات بانکی ، زمین ارزان‎ ‎قیمت و دیگر حمایت های لازم وجود دارد‎ .
‎محرابیان مصرف سرانه رنگ در کشور را‎ ‎بیش از سه کیلوگرم اعلام کرد و گفت : این رقم نسبت به کشورهای صنعتی فاصله دارد ،‎ ‎اما از جایگاه مناسبی در این بخش برخوردار هستیم‎ .‎
سیدمحمود کثیریها عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر درخصوص ششمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین گفت: اکثرا شرکت های تولید کننده رنگ و رزین شرکت های تولید کننده ماشین آلات دستگاه های اندازه گیری و به طور کلی شرکت هایی که به طریقی با رنگ رزین پوشش های صنعتی و مواد کامپوزیت مرتبط هستند حضور داشتند.
وی افزود: در کشورهای پیشرفته اینگونه نمایشگاه ها سالی ۳ الی ۴ بار با نام های مختلف برگزار می شود به طوری که در هر دوره محصولی جدید و نو در نمایشگاه عرضه می شود و بیشتر در جهت صادرات فعالیت می کنند در واقع تولیداتشان مختص مشتریان غیرخودی است.
کثیریها خاطرنشان کرد: چنین کشورهایی در زمان برپایی نمایشگاه حرفی نو برای گفتن دارند این در حالی است که متأسفانه در کشور ما برخی شرکتها همیشه با یک نوع محصول تکراری شرکت می کنند که این به نفع کشور نیست.

وی در خصوص چگونگی کیفیت نمایشگاه ها معتقد است به طور کلی کیفیت نمایشگاه ها به شرکت کنندگان برمی گردد در کشورهای صنعتی چون شرکت کنندگان بر امر تحقیقات توجه خاص دارند نمایشگاه هایشان از کیفیت بالایی برخوردار است اما متأسفانه بیشتر شرکت کنندگان ما در نمایشگاه در زمینه تحقیقات بسیار ضعیف عمل می کنند. البته برخی شرکتها هم به گونه ای عمل می کنند که حتی رقیب شرکت های خارجی می شوند.
وی نفس برگزاری چنین نمایشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی در کشور قطعا مثبت خواهد بود چراکه اولا صنایع بالادستی و مادر همانند پتروشیمی نفت گاز و… قادر خواهند بود تا یک آمار در خصوص شرکتها تولیدی و نوع محصولات به دست آورند تا ازاین طریق دیگر نیاز به واردکردن اجناس مشابه از خارج نباشند.
از طرفی برگزاری چنین نمایشگاهی برای قشر دانشجو بسیار مفیداست چراکه بعد از فارغ التحصیلی در رشته مذکور به توانمندی های بالقوه کشور پی برده و خودشان را برای مسئولیت پذیری آماده می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×