اخبار فرش ماشینی

کمیته تولیدکنندگان نخ های فیلامنت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

اولین جلسه سال ۹۴ کته تخصصی نخ های فیلامنت پلی استر در تاریخ سه شنبه ۲۹/۰۲/۹۴ در ساعت ۱۵ در محل انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.

 این جلسه با حضور آقای مهندس اخوان؛ نساجی نگین بروجن، آقای دکتر محمد عبدالرزاق؛ مدیر فروش پتروشیمی شهید تندگویان، آقای مهندس حمید نوید؛ شرکت نفیس نخ، آقای احمد رضایی؛ رنگین نخ، آقای محمد شفیعی؛ پارس نخ، آقای سید حسن دسترنج؛ شرکت رضا بافت، آقای جواد تهرانی؛ گروه تولیدی تهرانی، آقای صمد صدقی نسب؛ شرکت اطلس پود، آقای جواد اسماعیل زاده؛ ایران تک نخ، آقای سینا متقی نیا؛ شرکت لیانخ قزوین، آقای امین فتوت؛ شرکت لپان بافت، آقای احمد افشار؛ شرکت تولیدی ماه نخ، آقای حمید تقویان؛ نخ شبتم، آقای محسن علی مددی؛ شکوه نخ، آقای فرامرز مدهوشی؛ شرکت ستاره نخ تبریز و آقای محمدمهدی رئیس زاده؛ دبیرکل و آقای مهندس محمدکاظم عمید معاون فنی انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.
خلاصه مذاکرات به شرح زیر بود:

۱- ابتدا دستور جلسه توسط آقای عمید: الف) انتخاب هیات رئیسه، ب) قیمت چیپس پلی استر شرکت شهید تندگویان به اطلاع حاضرین رسانده شد و قرار شد با توجه به حضور نماینده شرکت تندگویان مذاکرات روی بند (ب) آغاز گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲- آقای مهندس اخوان: ضمن عرض سلام و خیر مقدم به حاضرین و خوشامدگویی خاص خدمت آقای دکتر عبدالرزاقی مدیریت فروش شرکت شهید تندگویان، انتصاب ایشان را به فال نیک گرفتند.

۳- پیشنهاد شد که با توجه به فروش نخ فیلامنت به صورت غیرنقدی از طرف شرکت های نساجی، شرکت تندگویان چیپس و P.O.Y تولیدی خود را به صورت اعتباری و شرائطی به فروش برساند.

۴- آقای دکتر عبدالرزاقی: ضمن عرض سلام خدمت حاضرین، اظهار داشتند امروز پتروشیمی تندگویان را جزء خودتان بدانید، در حال حاضر پتروشیمی تندگویان زیرمجموعه هولدینگ خلیج فارس و پتروشیمی می باشد و درواقع یک شرکت خصولتی است و ما برای موارد مالی شدیدا زیر ذره بین بازرسان دولتی هستیم، لذا تصمیم گیری در مورد نحوه فروش غیر نقدی و قیمت گذاری در اختیار ما نیست، قیمت گذاری توسط P.C.C انجام می پذیرد البته فرمول قیمت فروش به شکل قیمت فوب خلیج فارس ضربدر ۹۵% با احتساب نرخ دلار آزاد که از صرافی بانک ملت دریافت می شود، محاسبه می گردد.

۵- آقای مهندس اخوان: تقاضا کردند تا مستندات قیمت گذاری از جمله متوسط قیمت دلار، منشا قیمت فوب برای شفاف سازی در اختیار دبیرخانه انجمن صنایع نساجی قرار گیرد.

۶- آقای دکتر عبدالرزاقی: قیمت پایه P.O.Y جهانی از آنجایی که با سیستم Direct Spinning تولید می گردد پایین تر از قیمت های تمام شده شرکت های تولیدکننده داخلی که از سیستم Direct Spinning استفاده نمی کنند می باشد، ولی شرکت تندگویان برای هماهنگی با شرکت های داخلی قیمت نخ P.O.Y تولیدی خود را با حاشیه سود بیشتر عرضه می نماید. درضمن سیاست های عرضه کالاهای تولیدی پتروشیمی بر پایه اولویت تامین نیازهای داخلی است و اضافه تولید از مصرف داخلی صادر می گردد.

۷- آقای مهندس نوید: تقاضا می شود تا در یک جلسه جداگانه و با حضور مسئولین مالی شرکت شهید تندگویان موضوع سود و زیان این شرکت مورد بحث و تبادل نظر و تجزیه و تحلیل قرار گیرد، به نظر می رسد که این شرکت به شکل یک واحد خصوصی اداره شود و با توجه به حمایت های دولت و مجلس نباید زیان بدهد. در ضمن به نظر می رسد که قیمت صادراتی شرکت تندگویان بالاتر از قیمت فروش داخلی باشد، فروش ما به صورت شرائطی و چکی است و در صورت فروش نقدی تخفیفات و ملاحظات خاص با مشتری داریم، لذا انتظار داریم تا شرکت تندگویان ملاحظه مصرف کنندگان داخلی را بیش از اندازه فعلی داشته باشند.

۸- آقای مهندس اخوان: موضوع دیگر را سرویس خدمات بعد از فروش شرکت تندگویان اعلام نمودند و تقاضای انعکاس این موضوع از طرف آقای دکتر عبدالرزاقی داشتند، ضمنا در مورد تفاوت قیمت فروش داخلی مشکل تحویل در کارخانه و فروش خارجی (صادراتی) با توجه به هزینه های حمل توضیح خواستند.

۹- در پایان حاضرین از آقای دکتر عبدالرزاقی خواستند که موارد زیر را به عنوان خواست مصرف کنندگان داخلی به هیات مدیره شرکت شهید تندگویان اعلام نمایند، البته قرار شد این موضوع کتبا با اشاره به این جلسه به شرکت شهید تندگویان کتبا اعلام گردد.

موارد پیشنهادی:

– تجدید نظر در فروش نقدی کالاهای پتروشیمی به نحو فروش اعتباری به شکل مدت دار و در مقابل چک یا سفته و فروش اعتبار اسناد ریالی، به شرح L.C داخلی

– ارائه خدمات بعد از فروش برای تضمین کیفیت کالا

– شفاف سازی قیمت گذاری فروش کالا، مخصوصا قیمت متوسط پایه دلار و قیمت مأخذه وارداتی چیپس پلی استر

– انجمن صنایع نساجی پیشنهاد می کند تا یک نماینده ناظر در کمیته قیمت گذاری P.C.C برای حمایت از مصرف کنندگان پایین دستی شرکت پتروشیمی داشته باشد.

۱۰- آقای رئیس زاده: ضمن خوشامد گویی به حاضرین در جلسه، موضوع خروج از رکود و اهمیت صنعت اشتغال زای نساجی برای باز نمودن قفل رکود و رونق اقتصادی برای حاضرین تشریح نموده و در مورد نرخ کارمزد فروش شرائطی و مشکلات دارایی اظهار داشتند که این موضوع در قانون رفع موانع تولید و ارتقای جایگاه نظام مالی کشور که در ۶۰ ماده و ۳۵ تبصره در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است صریحا آورده شده است و هیچ مشکل مالیاتی ندارد. ضمنا بهترین روش برای حل مشکلات فی ما بین شرکت بورس کالا و شرکت های مصرف کننده کالاهای گرید نساجی پتروشیمی تعامل فی مابین ذکر کردند، ایشان اظهار داشتند که در حال حاضر شرکت شهید تندگویان یا سایر شرکت های پتروشیمی واحدهای انحصاری عرضه کننده کالا هستند ولی باید در نظر داشته باشند که چنانچه مشکلات واردات کالا بعد از تحریم حل گردد دیگر شرکت های مصرف کننده نساجی ملزم به خرید از شرکت های پتروشیمی نمی باشند و در آن موقع شرکت های پتروشیمی با مشکل فروش روبرو خواهند شد.

در انتهای جلسه آقای رئیس زاده از کلیه حاضرین دعوت نمودند تا در سمینار برندینگ در صنعت نساجی که در روز یک شنبه ۹۴/۰۳/۰۳در طبقه دهم اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود حضور فعال داشته باشند، ضمنا جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن که در آن انتخابات هیات مدیره انجام می پذیرد را که در تاریخ ۹۴/۰۳/۲۶ساعت ۱۷ لغایت ۲۱ در اتاق بازرگانی برگزار می گردد، حتما به عنوان کاندیداتور یا رای دهنده تشریف داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×