اخبار نساجی

کاهش ۶ درصدی تجارت ایران و ایتالیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

حجم تجارت ایران و ایتالیا در سال ۱۳۹۰ با کاهش شش درصدی به بیش از ۱.۹ میلیارد دلار رسید.

براساس آمار گمرک ایران، حجم تجارت ایران و ایتالیا از دو میلیارد دلار در سال ۱۳۸۹ با کاهش ۶.۷ درصدی به بیش از ۱.۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

آمار نشان می‌دهد که صادرات ایران به ایتالیا در سال گذشته ۲۵.۶ درصد کاهش یافته و به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار رسید. در حالی که واردات ایران از ایتالیا با افت ۳.۱ درصدی بالغ بر حدود ۱.۷ میلیارد دلار شد.

پوست دباغی شده از گوسفند یا بره، متانول، فرش دستباف، روی غیر ممزوج، زعفران بسته‌بندی شده، محصولات آهنی و فولادی، اتیلن، پروپیلن، بوتیلن و بوتادین مایع شده، هیدروکسید سدیم، آبگرم‌کنهای زودجوش گازی و ملامین عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به ایتالیا در سال گذشته بودند.

ماشین‌آلات و دستگاههای به هم فشردن و قالب‌گیری، قطعات خودرو، ماشینها و دستگاههای مکانیکی با کار خاص، موتور گیربکس آسانسور، کوره‌ها و تنورهای ذوب، ماشینهای ریخته‌گری، ماشین‌آلات نانوایی یا نان‌ شیرینی‌پزی، ماشینهای تخت کردن و نورد کردن، ماشین‌آلات برای پر کردن بطری، سنگ زیرکونیوم و کنسانتره‌های آن، کوره‌های صنعتی و آزمایشگاهی و اجزا و قطعات توربینهای گازی اصلی‌ترین محصولات وارداتی ایران از ایتالیا در سال ۱۳۹۰ بودند.

به گزارش ایسنا، براساس آمار منتشر شده ایتالیا در سال ۲۰۱۱ هشتمین صادرکننده بزرگ کالا در جهان بود. این کشور در اروپا نیز بعد از کشورهای آلمان، فرانسه و هلند از نظر حجم صادرات در رده چهارم قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×