اخبار فرش ماشینی

کاهش فروش فرش ماشینی در نیمه نخست سال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش مجله نساجی کهن نایب رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت اصفهان با اشاره به اینکه در نیمه نخست هر سال فروش فرش ماشینی با کاهش روبه‌رو است، گفت: فروش فرش ماشینی در نیمه دوم سال رونق بیشتری دارد.

مرتضی شریفیان نایب رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت اصفهان با اشاره به اینکه نیمه نخست هر سال فروش فرش ماشینی با کاهش روبه‌رو است، اظهار داشت: فروش فرش ماشینی در نیمه دوم سال رونق بیشتری دارد و طبیعی است که نیمه نخست هر سال با کاهش فروش در این حوزه مواجه باشد.
وی با اشاره به اینکه مواد اولیه فرش ماشینی با افزایش قیمت مواجه است، افزود: از آن جایی که حقوق و دستمزد کارکنان و مواد اولیه در حوزه فرش ماشینی افزایش پیدا کرده است، احتمال افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت فرش ماشینی در امسال برای مصرف‌کنندگان وجود دارد.
نایب رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت اصفهان با بیان اینکه فرش ماشینی در دو سال گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده است، تصریح کرد: قیمت فرش ماشینی نسبت به دو سال گذشته و نسبت به محصولات تولید داخل ایران و مواد اولیه آن از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده که افزایش قیمت فرش ماشینی در امسال نگران کننده نخواهد بود.
وی رکود در حوزه فرش ماشینی را ۲۰ تا ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: رکود در این حوزه وجود دارد ولی اصلی‌ترین موضوع، صادرات فرش به کشورهای دیگر است که دولت باید حمایت و پشتیبانی لازم را در این حوزه به وجود آورد، همچنین اگر دولت از تولیدات داخلی حمایت کند و به صنعت صادرات فرش رونق ببخشد رقیب خارجی برای ایران در این حوزه باقی نمی‌ماند.

شریفیان با بیان اینکه تولیدات بیش از حد ظرفیت سبب رکود می‌شود، ادامه داد: داخل کشور برای بافت فرش ماشینی دستگاه‌های ۱۰۰۰ شانه وجود دارد و می‌توان گفت تنها در ایران فرش ماشینی با این تراکم تولید می‌شود و کشورهای آلمان و بلژِیک دستگاه‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه را برای ایران ساختند، در صورتی که بتوانیم به صادرات فرش ماشینی رونق ببخشیم رکود در این حوزه کاهش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه فرش ماشینی وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه افزایش قیمت مواد اولیه فرش ماشینی را داریم اما افزایش قیمت محصول را نداریم، همچنین صادات نادرست و رکود داخلی را می‌توان از جمله مشکلات در این حوزه دانست.

منبع: تسنیم

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×