اخبار فرش ماشینی

کارخانجات پنبه دشت گرگان ؛ انباری برای غلات!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

۳۰ سال قبل ۳۷ کارخانه پنبه در گلستان یا سرزمین دشت گرگان فعال بود و اکنون تعداد آنها به اندازه انگشتان دست کاهش یافته است و کارخانجات پنبه استان هم اکنون کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت واقعی، تولید دارند یا حتی برخی کارخانجات به انبار غلات تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، سطح زیر کشت پنبه استان از ۱۶۰ هزار هکتار در قبل از انقلاب به کمتر از ۱۰ هزار هکتار در حال حاضر کاهش یافته است.
تداوم روند نزولی سطح و تولیدات پنبه گلستان که روزگانی به دشت طلای سفید معروف بود، باعث شد این طلای سفید از عیار بیفتد و کارخانجات فعال در استان به روزمرگی افتاده اند.
برای رفع مشکلات پنبه گلستان، سال گذشته کارگروه کشاورزی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری در استان تشکیل شد و با گذشت بیش از هفت ماه از این کارگروه، به نظر می رسد، تصمیمات برای عیاربخشی طلای سفید در گلستان تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

از سوی دیگر استاندار گلستان به عنوان مسئول تنظیم بازار پنبه کشور معرفی شد و انتظار می رود با فعالیت جواد قناعت در این سمت، شاهد رفع مشکلات دیرینه فراروی تولید پنبه در استان و کشور باشیم.
مدیرعامل یک کارخانه پنبه در گلستان گفت: گلستان قطب پنبه کشور به شمار می آید اما اکنون وضعیت تولیدات این محصول در استان مناسب نیست.

آخوند زاده افزود: کاهش محصولات پنبه در استان موجب شد تا کارخانجات پنبه در استان نیز با مشکلات عدیده ای روبرو باشند و با ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت واقعی به تولید بپردازند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×