اخبار نساجی

چرا شما به گاو بنفش نیاز دارید !!!!؟؟؟؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شما در مقاله قبلی با مفهوم گاو بنفش آشنا شدید . حالا باید ببینیم چرا شما به گاو بنفش نیاز دارید !!!!؟؟؟؟

چرا شما به گاو بنفش نیاز دارید؟

این حقایق تلخ در بازاریابی هر چیزی وجود دارد،خواه یک کالا باشد،خواه یک خدمت،خواه در رابطه با مصرف کننده باشد و خواه سازمانی:

  1. – بیشتر مردم نمی توانند کالای شما را بخرند، زیرا یا پول آن را ندارند یا سازمان آن را ندارند یا اصلا آن را نیاز ندارند.
  2. – اگر مخاطب به قدر کافی پول نداشته باشد نتواند آنچه می فروشید را به قیمتی که شما در نظر دارید بخرد،بازاری نخواهید داشت.
  3. – اگر مخاطب، زمان شنیدن و درک سخنان شما را نداشته باشد، با شما طوری رفتار می کند که شما را نمی بیند.
  4. – اگر مخاطب، برای شنیدن حرف های شما زمان بگذارد،اما نظرش این باشد که محصول شما را نیاز ندارد، راه زیادی نخواهید پیمود.

و اما چند نکته:

– همه فرصت های آشکار از بین رفته است،لذا به نظر نمی رسد مردم مشکلاتی که به آسانی حل می شوند را پیش رو داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

– به سختی می توان به مصرف کننده دست یافت،زیرا آنها شما را نمی پذیرند.

– مشتریان راضی، کمتر به نظر می رسد رضایت خود را برای دوستان خود بازگو نمایند.

بنابراین قوانین قبلی موثر نیستند و به نظر میرسد دیگر تاثیر گذار نباشد .

مشکل گاو بنفش

دقیقا” همان ترس است.

اگر گاو بنفش بودن و روش موثری برای درخشش در میان عموم این اندازه ساده بود، چرا هر کسی آن را انجام نمیدهد؟ چرا اینقدر سخت است گاو بنفش شویم؟

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که ایده های بزرگ، بسیار کم هستند.بدون شک این سخن پوچی است.

گاو بنفش نادر است زیرا مردم ترسو هستند.

اگر شما چشمگیر باشید احتمال دارد عده ای شما را نپذیرند.این قسمتی از تعریف چشمگیر بودن است.هیچ کس همیشه مورد پسند همه قرار نمی گیرد.بهترین چیزی که ترسوها آرزوی آن را دارند، این است که پنهان بمانند.انتقاد به سمت کسانی می رود که در جستجوی برتری هستند. به نظر میرسد که ما ۲ انتخاب داشته باشیم:

  1. – پنهان-ناشناخته- دور از انتقاد و در امان بودن
  2. – فرصت برتر شدن- منحصر به فرد بودن و گاو بنفش شدن.

اما به یاد داشته باشید حساب شما از کارتان جداست.انتقاد از کار شما به معنای انتقاد از شما نیست.افرادی هستند که از کارهایشان هیچ انتقادی صورت نمیگیرد و سر انجام شکست می خورند.این افراد برای تبدیل شدن به گاو بنفش آمادگی کافی را ندارند.

درس گاو بنفش ارزش تکرار شدن را دارد: در امان بودن خطرناک است..

مزیت های گاو بنفش بودن:

پارادکس جالبی است، هرقدر دنیا آشفته تر میشود، مردم بیشتر به دنبال امنیت می روند.آنها می خواهند تا حد امکان، خطراتی که درکسب و کارشان وجود دارد را از میان بردارند.

بسیاری از مردم به اشتباه گمان می کنند که راه انجام این کار این است که از خطر اجتناب کنند.لذا افراد کمی برای خلق یک گاو بنفش جدید تلاش می کنند. در همین زمان دنیا دچار تحولات بیشتر و سریعتر می شود. هر قدر عده ی کمتری برای ساختن یک گاو بنفش تلاش کنند، پاداش چشمگیر بودن افزایش می یابد.در واقع عده ای که سعی دارندبا تلاش خود ، سایر افراد را تحت تاثیر قرار دهند، به نتایج خوبی می رسند.هر اندازه چشمگیر بودن، قدرت فوق العاده خود را در بازار به نمایش بگذارد؛ پاداش کسانی که به دنبال گاو بنفش هستند زیادتر می شود.زمانی که شما قصد ایجاد چیز کاملا” چشمگیری را دارید، چالش کار این است که این دو فعالیت را همزمان انجام دهید:

– برای هر برنامه ارزشمندی گاو را بدوشید.تشخیص دهید که چگونه میتوان از مزیت های گاو بنفش، در مسیر توسعه نهایت بهره برداری را کرد.

– فضایی ایجاد کنید که بتوانید در آن، گاو بنفش جدیدی را به موقع خلق کنید وآن را زمانی که مزیت های گاو اولی در حال افول است، جایگزین سازید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×