نساجی و مردم

چاپ بر روی پارچه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

داشتن پارچه های نقش و نگاردار یکی از خواسته ها ی همه افرادی است که از دیرباز به پوشش خود اهمیت می دهند. در گذشته چاپ بر روی پارچه تنها توسط کارخانه ها ی تولید پارچه صورت می گرفت و سلیقه مشتریان در آن دخل و تصرفی نداشت. تنها چیزی که طراحان مد و لباس تشخیص می دادند، اساس طراحی و چاپ روی پارچه محسوب می شد. اما امروزه با پیدایش دستگاه ها ی جدید چاپ دیجیتال روی پارچه، امکان طراحی پارچه هایی با نقوش مورد نظر مشتریان و انواع چاپ روی پارچه فراهم شده است.

در این شیوه، مشتریان می توانند پارچه ها و یا لباسهای مورد نظر خود را برای چاپ تصاویری خاص و منحصر به فرد به یک مرکز چاپ روی پارچه ارائه دهند. یکی از مزیت ها ی این روش امکان چاپ تصویر دلخواه و مطابق با سفارش چاپ روی پارچه می باشد، بطوری که شخص می تواند حتی تصویر خود را نیز روی لباسش هک نماید.بنابراین این روش علاوه بر چاپ عکس روی پارچه امکان چاپ روی لباس را نیز فراهم می کند.

در دستگاه ها ی چاپ پارچه هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب رنگ و طرح وجود ندارد. اگر چه امکان چاپ روی انواع پارچه ها وجود دارد اما ساتن، بهترین نوع پارچه ای می باشد که چاپ روی آن به سادگی و زیبایی انجام می شود. قبل از چاپ بر روی انواع پارچه ها تست صورت می گیرد تا نحوه چاپ طرح روی پارچه و مدت زمانی که پارچه باید در دستگاه چاپ قرار گیرد، مشخص شود. همچنین برخی پارچه ها قابلیت جذب چاپ را ندارند. بنابراین انجام تست، می تواند قابلیت چاپ پارچه را مشخص کند.

دستگاه چاپ دیجیتال پارچه تا عرض ۱۶۰ سانتیمتر نیز قابلیت پذیریش پارچه را دارد. هزینه چاپ عکس روی پارچه نیز براساس متراژ و رنگ آن متفاوت خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چاپ پارچه یکی از شاخه های جدید چاپ دیجیتال مدرن می باشد که با استفاده از ماشین آلات پیشرفته قابلیت چاپ پارچه بصورت تخت تا ابعاد ۱۵۰-۲۰۰ سانت و نیز بصورت رولی و طاقه ای را نیز دارا می باشد.

چاپ پارچه دیجیتال انواع متفاوتی دارد و بنا بر نوع آن قیمت چاپ روی پارچه و هم چنین چاپ لباس تفاوت دارد. هزینه چاپ عکس روی پارچه را می توان از مراکز چاپ رو پارچه سوال کرد.

چاپ دیجیتال روی فرش را ببینید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×