اخبار فرش ماشینی

پیشنهاد تشکیل کمیته بحران برای حمایت از صنایع

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نهصد و یکمین نشست هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران صبح روز یکشنبه نوزهم اردیبهشت ماه در طبقه ششم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور آقای محسن جلال پور؛ ریاست اتاق و هومن حاجی پور؛ معاونت امور تشکل های اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست که اکثریت هیات مدیره انجمن حضور داشتند، دکتر علیمردان شیبانی؛ نائب رئیس هیات مدیره انجمن ضمن معرفی اجمالی انجمن توضیحاتی را درخصوص اهمیت صنایع نساجی در دنیای امروز ارائه فرمودند و از نقش و جایگاه صنایع نساجی در سایر کشورها سخن گفتند و با اشاره به اینکه خوشبختانه قاطبه این صنعت در کشورمان در اختیار بخش خصوصی است از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی در نشست ها و جلسات مختلف خواست تا توجه کافی و درخور این صنعت را داشته باشد.

دکتر شیبانی با تشریح شرایط سخت رکود فعلی، اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم را فشار مضاعف و ناعادلانه به بخش تولید و بخصوص صنعت نساجی دانست؛ چراکه این صنعت سال هاست از قاچاق بی رویه رنج می برد. شیبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید داخل دارند از مسئولین خواست تا در سال اقدام و عمل برای عملی شدن منویات ایشان همت نمایند و موضوع مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی را سرلوحه برنامه های امسال قرار دهند.

شیبانی در جمع بندی سخنان خود به پیشنهاد انجمن برای ۳ سال تنفس در اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم اشاره نمود و از رئیس اتاق ایران خواست تا از کرسی های مختلف این اتاق صدای تولیدکنندگان را به گوش مسئولین برسانند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه این نشست محمدمهدی رئیس زاده؛ دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران گزارش مختصری از فعالیت های انجمن صنایع نساجی ایران ارائه نمود و به پیگیری های مستمر انجمن درخصوص حل مشکلات مربوط به بدهکاران صندوق ذخیره ارزی در طی سال های گذشته اشاره نمود و از انجمن صنایع نساجی به عنوان یکی از تشکل های پیشرو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاد نمود و خواستار توجه و حمایت بیشتر اتاق از تشکل های عضو شد.

رئیس زاده با اشاره به پیگیری های انجام شده درخصوص حل معضل مشاغل سخت و زیان آور به جلسات و مصوبات آن اشاره نمود و خواستار حمایت بیشتر اتاق در این خصوص شد.

رئیس زاده در جمع بندی مشکلات فعلی واحدهای تولیدی به مشکل سرمایه در گردش و ضعف بانک ها و منابع بانکی در این خصوص اشاره نمود و از جلال پور خواست تا در جلسات شورای عالی پول و اعتبار پیگیر این مشکل باشد.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به مشکل رکود و قاچاق بی رویه محصولات نساجی، اجرای تبعیض آمیز اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم را علیرغم محاسن آن در جهت شفافیت بیشتر، یکی از عواملی که می تواند منجر به تعطیلی واحدهای نساجی در سال جاری شود خواند و با اشاره به پیشنهاد مدون انجمن صنایع نساجی ایران درخصوص تشکیل کمیته های استانی و کشوری با نام کمیته بحران برای تشخیص بحرانی بودن تک تک واحدهای تولیدی و حمایت بیشتر از صنعت و تعیین میزان تنفس مورد نیاز برای واحدهای تولیدی اشاره نمود تا حداکثر طی دوره ۳ ساله به پیشنهاد کمیته و نظرات کارشناسی به واحدهای تولیدی برای بازپرداخت بدهی ها و معوقات آنها در زمینه های مختلف مالیاتی، تامین اجتماعی، بانکی و نظائر آن فرصت داده شود تا بتواند با بازسازی و نوسازی و بازیابی توان خود، برای پرداخت معوقات مهیا شوند.

در ادامه این نشست مهندس محمد مروج حسینی؛ رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران نیز با اشاره به تاریخچه همکاری های مشترک اتاق و انجمن خواستار تقویت همکاری های فیمابین شد و با اشاره به سخنان مطرح شده، قاچاق، رکود و اجرای اصلاحیه مالیات های مستقیم از بخش تولید را بزرگترین مشکلات صنعت دانست.

مروج همچنین با اشاره به تضاد قوانین و مقررات از نحوه برخورد سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان انتقاد نمود و از جلال پور خواست تا در تریبون های مختلف صدای تولیدگران را به گوش مسئولین برساند.

محسن جلال پور؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در جمع بندی موضوعات مطرح شده از سوی هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران به سوابق فعالیت های تجاری و اجتماعی خود اشاره نمود و مهمترین هدف این دوره اتاق را ارتقای جایگاه اتاق دانست و از تشکل ها نیز خواست تا در گام اول جایگاه واقعی خود را بشناسند و برای رسیدن به آن جایگاه تلاش کنند.

جلال پور استفاده بهینه از فرصت های به وجود آمده در تغییر پارادایم های اقتصادی کشور را فرصت مناسبی برای بخش خصوصی دانست و ضرورت شکل گیری اقتصاد خصوصی در کشور را یادآور شد.

جلال پور با اشاره به این موضوع که تحریم ها به مسئولین ثابت کرد که اقتصاد دولتی و اقتصاد نفتی در اقتصاد امروز قابل اتکا نیست، به ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و نقش تشکل های بخش خصوصی را در این خصوص بسیار مهم دانست.

جلال پور در جمع بندی مطالب خود به برنامه های دولت و پیگیری های اتاق برای خروج از رکود در بودجه سال آتی اشاره نمود و بحث پرداخت بدهی های دولت و افزایش سرمایه بانک ها و تسهیلات در نظر گرفته شده تا سقف ده هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و در کنار آن تحریک بازار و تدوین آیین نامه هایی برای تشویق صادرات را مهمترین رویکردهای اتاق در مبارزه با رکود دانست. همچنین در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی هیات مدیره انجمن، جلال پور قول مساعد داد ضمن پیگیری مشکلات مربوط به قاچاق، مالیات، تامین اجتماعی و خروج از رکود در جلسات شورای گفتگو، جلسات دوره ای منظمی را نیز با انجمن صنایع نساجی در این خصوص ترتیب دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×