اخبار فرش ماشینی

پس از برجام بازار صادرات فرش ایرانی به اروپا رونق گرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمد علی زرینه کفش، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف ایران گفت: جای خرسندی دارد که صادرات فرش ایرانی به امریکا آزاد شده است اما صادرکنندگان باید توجه داشته باشند که ما این بازار را چند سالی است که از دست داده ایم و باید هوشیارانه اقدام کنیم تا این بازار خراب نشود. وی در مورد خراب شدن بازار فرش،  این گونه توضیح داد: وقتی فرش های بی کیفیت را بدون شناخت بازار امریکا  که بازار خوبی هم می تواند باشد صادر میکنیم. نتیجه خراب شدن بازار مشود. در صورتی که فرش ایرانی هنر ایرانی است و صادر کنندگان ما باید تلاش کنند تا با وسواس و شناخت، فرش های اعلای ایرانی را صادر کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف ایران افزود :صادر کنندگان فرش ایرانی برای رقابت با بازار فرش های چینی و هندی که در بازار امریکا زیاد است، فرشی با کیفیت پایین که قیمتی پایینی دارد، صادر میکنند ولی آگاهی ندارند این فرش ها نه تنها باعث رقابت نمی شود بلکه باعث تخریب بازار و تخریب فرش ایرانی میشود.

زرینه کفش در پایان گفتگو افزود: قانون تجارت این اجازه را به صادر کننده داده است تا تمام محصولات خود را با هر کیفیتی بتواند صادر کند.

راهکار ما برای حفظ بازارهای جهانی آموزش به صادرکنندگان است به این شکل که آنها را نسبت به نیاز بازار آگاه کنیم و یک فیلتر بازدارنده قرار دهیم تا از صادرات فرش های کم کیفیت جلوگیری شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×