اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

پانزدهمین دوره نمایشگاه نخ و الیاف استانبول

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه نخ و الیاف استانبول دومین نمایشگاه بزرگ نخ و الیاف در جهان

به گزارش سرویس ترجمه مجله کهن صنعت نساجی ترکیه به واسطه کاشت و برداشت پنبه مرغوب در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی داشته است از جمله تبدیل به یک قطب صادراتی پنبه در جهان. صادرات پنبه و الیاف تولیدی در ترکیه به همراه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنعت نساجی روند صعودی به خود دیده است. ترکیه ضمن قرار گرفتن در میان بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در دنیا حتی توانسته در تولید و پردازش الیاف و نخ حرفی برای گفتن داشته باشد. صنعت نخ به طور مداوم در حال افزایش صادرات خود به واسطه محصولاتی با ارزش افزوده بالا مانند محصولات تولید شده با کارایی بالا و نخ های زیست محیطی است.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نخ استانبول قرار است صنعت نخ و الیاف دنیا را در روزهای ۱۴ تا ۱۷ آوریل ۲۰۱۸ (۲۵ تا ۲۸ فروردین ۱۳۹۶) در مرکز نمایشگاهی Tüyap گرد هم آورد. شرکت‌کنندگان از اروپا و بسیاری از کشورهای جهان می‌توانند در این چهار روز نوآوری‌ها و محصولات صاداتی خود را به نمایش گذاشته و نام تجاری خود را تقویت کنند. بازدیدکنندگان این نمایشگاه قادر خواهند بود ضمن بازدید از محصولاتی همچون نخ پلی استر، نخ اکریلیک، نخ‌های پشم، الیاف و بسیاری از انواع دیگر نخ تولیدشده توسط تولیدکنندگان مختلف جهان با متخصصین و محققین و مدیران این شرکت‌ها نیز از نزدیک صحبت کنند.

 

برگزاری دو نمایشگاه نساجی دیگر در همان تاریخ و مکان

در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فروردین یعنی همزمان با نمایشگاه نخ دو نمایشگاه دیگر معتبر در حوزه نساجی، نمایشگاه ITM و نمایشگاه HIGHTEX نیز برگزار خواهد شد. در این تاریخ بزرگترین سازندگان ماشین‌آلات نساجی دنیا و نیز معتبرترین شرکت‌های حوزه منسوجات فنی و بی‌بافت گرد هم خواهند آمد تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض عموم بگذارند.

موفقیت بزرگ در دوره قبل

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دوره قبل که در بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار شد از ۱۲۳ کشور ۸۷۵۵ بازدیدکننده از نزدیک از این نمایشگاه بازدید کردند. این نمایش با موفقیت‌های پی در پی خود توانسته تبدیل به دومین نمایشگاه بزرگ در حوزه نخ و الیاف شود و در دوره قبل ۲۵۸ شرکت از ۲۲ کشور جهان را در خود جای داد.

 

هیئت‌های تجاری از ۱۹ کشور

شرکت‌های حاضر با هدف یافتن بازارها و مشتریان جدید در این نمایشگاه به نوعی میزبان هیئت‌های تجاری از کشورهای آذربایجان، بلغارستان، ارمنستان، گرجستان، هند، مراکش، ایران، قرقیزستان، لبنان، کوزو، مقدونیه، مصر، مولداوی، ازبکستان، روسیه، صربستان، سوریه، تونس و اکراین خواهند بود.

 

کاشت و تولید پنبه در جهان

هندو اولین کشور از لحاظ کاشت و تولید پنبه در سطح جهان به شمار می‌رود. در میزان مصرف نیز چین اولین رتبه را در دنیا دارد. طبق برآوردهای دپارتمان کشاورزی ایالات متحده (USDA) در ماه مِی(خرداد) برحسب میزان تقاضا و عرضه پنبه در دنیا بیش از ۴ میلیون تن پنبه تولید می‌شود که ۶ میلیون تن در هند، نزدیک به ۵ میلیون تن در چین و ۳.۲ میلیون تن نیز در آمریکا تولید می‌شود. میزان تولید پنبه در ترکیه نیز طبق همین محاسبات در ماه مِی حدود ۶۵۳هزار تن تخمین زده شده است. مطابق با آمار دپارتمان کشاورزی ایالات متحده (USDA) در طول سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میزان پنبه تولید شده در دنیا ۲۲.۷ میلیون تن بوده که در مقابل ۲۷.۱ میلیون تن مصرف شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×